۱۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۹۲۶۸۴
همزمان با ماه محرم؛

بیش از هزار مبلغ به استان گیلان اعزام شدند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان از اعزام بیش از هزار مبلغ همزمان با ماه محرم به مناطق مختلف استان خبرداد.
اعزام مبلغ، تبليغ
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام سید حسین گلمیرزاده، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، امروز در گردهمایی هیأت مذهبی و مداحان بخش کوچصفهان رشت، با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، از اعزام بیش از هزار مبلغ همزمان با ماه محرم به مناطق مختلف استان خبرداد و گفت: تبیین نهضت حسینی مهم ترین وظیفه مبلغان اعزامی است.

وی در ادامه سخنان خود همچنین از شناسایی بیش از دو هزار هیأت مذهبی در گیلان خبر داد و افزود: هیأت‌های نقش مهمی در ترویج شعائر دینی  و شناساندن اهل بیت(ع) به مردم بر عهده دارند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با مهم ارزیابی کردن نقش مداحان در حفظ ارزش های عاشورایی، گفت: مداحان از ظرفیت فرهنگی بالایی برخوردارند که باید مراقب صحت و دقت متون در حمد و ستایش حضرت حق و اهل بیت(ع) باشند و روحیه ایثار، شهادت و شهامت بخوانند.

حجت الاسلام گلمیرزاده با بیان این که امام راحل نیز راضی به رسیدن به اهداف معارف اسلامی از روش های نادرست نبوده اند، اظهار داشت: امروزه برخی از مداحان از هر طریق حتی طریق نا مناسب برای رسیدن به اهداف اسلامی استفاده می کنند که این پسندیده نیست.

این کارشناس فرهنگی ادامه داد: مداحان از تریبونی قوی در اختیار دارند که در کنار ترویج معارف اسلامی و مظلومیت اهل بیت(ع) مأموریت های حکومت را نیز در مداحی خود به مردم منتقل کنند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، انقلاب اسلامی ایران را نشأت گرفته از فرهنگ عظیم عاشورا و تاسوعا دانست و با بیان این که انقلاب ما به برکت محرم و خون شهیدان کربلا به بار نشسته و بنا بر این وظیفه داریم ماه محرم را همیشه زنده نگه داریم، خاطرنشان کرد: پیوند انقلاب اسلامی ایران به قیام عاشورای حسینی یک ضرورت است.

وی تصریح کرد: افزود: از جمله آثار فردی محفل حضرت سیدالشهداء(ع) تعالی و طهارت روح است که انسان در این محفل نورانی به رشد معنوی می رسد.

مسؤول دبیرخانه ستاد رسیدگی به امور مساجد تاکید کرد: این وظیفه امروز بر دوش همه ما به ویژه خواص جامعه است که از فرهنگ عاشورا پاسداری کنند و آن را به عنوان نماد افتخار، عزت و مقاومت اسلامی معرفی کنند./950/پ202/الف
ارسال نظرات