۱۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۹۲۷۰۷
خطیب جمعه سلماس تاکید کرد:

تدوین کتاب های دینی دانشگاهی با همکاری حوزه های علمیه

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سلماس، بر تدوین کتب دینی مورد نیاز دانشگاه ها با همکاری حوزه های علمیه تاکید کرد و گفت: این اقدام می تواند در آسیب شناسی دینی سطح دانشگاه ها و آگاه سازی جوانان نقش موثری داشته باشد.
تدوین کتاب های دینی دانشگاهی با همکاری حوزه های علمیه تدوین کتاب های دینی دانشگاهی با همکاری حوزه های علمیه
حجت الاسلام سید محمد موسوی، امام جمعه سلماس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره بر ضرورت تهیه و تدوین کتب دینی دانشگاهی با استفاده از توان علمی و پژوهشی حوزه های علمیه گفت: این امر ضمن تقویت جایگاه حوزه های علمیه در دانشگاه ها موجب آسیب شناسی دینی سطح دانشگاهها نیز می شود.

وی خاطرنشان کرد: تامین و تربیت فضلا و علمایی که با با مسایل فلسفی محافل علمی دنیا آشنا بوده و بتوانند به شبهات کلامی - فلسفی مطرح شده در سطح دانشگاه ها پاسخ های قانع کننده ای را به دانشجویان ارائه دهند زمینه تقویت و تحکیم جایگاه حوزه های علمیه در دانشگاهها را فراهم می کند.

حجت الاسلام سید موسوی همچنین بر ضرورت آشنایی روحانیان با روشهای نو برقراری ارتباط با جوانان به ویژه جوانان تاکید کرد و گفت: دانشگاهیان و حوزویان باید در کنار یکدیگر خلاهای آسیب پذیر کشور را در ابعاد مختلف مشخص کرده و هر کدام به تناسب توان در جهت رفع کمبودها تلاش کنند.

خطیب جمعه سلماس در ادامه با بیان اینکه آینده و پیشرفت کشور در زمینه های فرهنگی، دینی و علمی در نیازمند تقویت حوزه های علمیه است، اظهار کرد: تقویت حوزه های علمیه و وحدت آن با دانشگاهها ضمن تحکیم اقتدار نظام جمهوری اسلامی، دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم و پلیدشان مایوس می کند./936/ت302/ص
ارسال نظرات