۱۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۹۲۷۳۷
آیت الله شبستری:

امر به معروف و نهی از منکر ضامن حیات جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ‌ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: فراموشی فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی نشانه مرگ تدریجی آن ملت است.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در دیدار معاون سیاسی استاندار، مسؤولان انتظامی و فرهنگی تبریز اظهار داشت: فراموشی فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی نشانه مرگ تدریجی آن ملت است.

وی با تأکید بر این‌که فریضه امر به معروف و نهی از منکر ضامن اجرای احکام الهی است، گفت: نهضت اباعبدالله الحسین(ع) نیز بر این پایه استوار بود، از این رو همگان در اجرای این فریضه الهی مسؤولیم.

آیت الله شبستری با بیان این‌که همگان در مسأله تذکر لسانی وظیفه دارند، خاطر‌نشان کرد: نمازگزاران آیین عبادی سیاسی جمعه تبریز فردا راهپیمایی امر به معروف و نهی از منکر را با این هدف برپا خواهند کرد.

وی تصریح کرد: یکی از عبرت‌های مهم نهضت حسینی اجرای احکام الهی در هر شرایط زمانی و مکانی است، جهان اسلام به شرطی زنده خواهد بود که در برابر ظلم و جور ایستادگی کند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: مردم تبریز با حضور در راهپیمایی امر به معروف و نهی از منکر از ارزش‌های اسلامی دفاع می‌کنند و به یاد اباعبدالله الحسین(ع) در مقابل منکرات اعلام انزجار خواهند کرد.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر خرافه‌زدایی از دسته‌جات عزاداری اظهار داشت: مسأله قمه‌زنی در عاشورای حسینی با وجود این‌که در تبریز و اردبیل رواج زیادی داشته با رهنمود رهبر معظم انقلاب مبنی بر حرام بودن قمه‌زنی، این مسأله تا حد بسیار زیادی از بین رفته است.

وی حضور روحانیت در مجالس مذهبی را مسأله‌ای ضروری دانست و ادامه داد: حضور مبلغان دینی در مجالس عزاداری مانع خرافه گرایی و بدعت‌گذاری عده‌ای فرصت‌طلب خواهد بود./935/پ202/س
ارسال نظرات