۱۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۹۲۷۴۲
آیت الله شبستری:

نماز ظهر عاشورا با شکوه هر چه بیشتر برگزار شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر برگزاری باشکوه آیین نماز ظهر عاشورا ‌در مناطق گوناگون کشور تأکید کرد.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت ‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار اعضای ستاد مشترک برگزاری مراسم عاشورا و تاسوعای حسینی تبریز اظهار داشت: برگزاری ویژه برنامه های سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) باید به دور پیرایه و خرافه باشد.

وی خاطر نشان کرد: در شرایطی که دشمنان تشیع به ویژه وهابیت به دنبال سوژه های تخریبی است، نباید اجازه سوء استفاده و فرصت کج اندیشی به دشمنان داد.

آیت الله شبستری خواستار تبیین فلسفه نهضت امام حسین(ع) در مجالس دینی شد و خاطر‌نشان کرد: برگزاری هر چه باشکوه تر نماز ظهر عاشورا در شهرها و روستاها موجب یاس و ناامیدی استکبار جهانی و معاندان اسلام خواهد بود.

وی بر لزوم توجه به ابعاد معرفتی حماسه حسینی تاکید کرد و تصریح کرد: بایستی ریشه های ماندگاری و جاودانگی نهضت اباعبدالله الحسین(ع) تشریح شود، دشمنان اسلام تمام تلاش خود را برای ایجاد شکاف و انحراف در مجالس مذهبی به کار می برد.

امام جمعه تبریز همچنین بر رسالت همگانی در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی تاکید کرد و گفت: امام حسین (ع) مصداق بارز و برجسته حیات شرافتمندانه است، محرم و صفر بهترین فرصت برای تبیین ارزش ها و فرائض دینی است.

همچنین عباس دانش‌آموز، مسئول ستاد مشترک برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در سخنانی اظهار داشت: فعالیت‌ های این ستاد طی پنج سال گذشته منشا فرهنگ‌سازی‌های مؤثر در تبریز بوده است.

وی افزود: برگزاری مراسم سوگواری در تاسوعای حسینی در مصلای امام خمینی(ره) تبریز ویژه خواهران، نصب خیمه نمادین در محل میدان ساعت تبریز و اقامه نماز ظهر عاشورا از مهمترین اقدامات این ستاد در ترویج فرهنگ صحیح عزاداری است./935/پ203/س
ارسال نظرات