۱۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۹۲۷۴۴
وزیر آموزش و پرورش:

شهادت اوج تربیت و کمال انسانی است

خبرگزاری رسا ـ وزیر آموزش و پرورش، شهادت را اوج تربیت انسانی دانست و گفت: اگر خواهان دستیابی به اهداف بلندمان هستیم باید مسیر تربیت قرآنی، دینی و الهی را دنبال کنیم؛ از این رو فرهنگیان و معلمان نقش بی بدیلی در این عرصه دارند.
حميد رضا حاجي بابايي، وزير آموزش و پرورش حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش، صبح امروز در یادواره 305 معلم شهید خوزستان، عاشورا را نتیجه تربیت و برای تربیت دانست و گفت: انسان‌های آزاده‌ای که در عاشورا به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، معلم تاریخ شدند.

وزیر آموزش و پرورش شهادت را اوج تربیت و تربیت را رمز هستی خواند و ابراز داشت: به یقین جامعه‌ای رستگار خواهد شد که مسیر تربیت را طی کند.

وی آیه «یا ایتها النفس المطمئنه» را اوج تربیت انسان الهی و در شأن و منزلت امام حسین(ع) عنوان کرد و افزود: خداوند متعال تجلی معلم بودن، علم، قدرت، رحمانیت و اوصاف بلند انسانی را در خلقت انسان نمایان کرد که حسین بن علی(ع) آیینه تمام نمای این اوصاف بلند و نشأت گرفته از تربیت است.

حاجی بابایی با اشاره به این که عاشورا و کربلا چراغ هدایت است، خاطر‌نشان کرد: عاشورا و کربلا مشخص کننده مسیر تربیت است.

وی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) مبنی بر «در تاریخ بشریت به جز صدر اسلام ملتی مانند مردم ایران اسلامی وجود ندارد»، یادآور شد: مردم ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس با قدرت، بصیرت، اراده و آگاهی، جنگ را اداره کردند؛ از این رو اکنون شهدا به این ملت افتخار می کنند.

حاجی بابایی با بیان این که شما ملت ایران با بصیرت و حرکت در مسیر انقلاب، ادامه دهنده راه شهدا هستید، ادامه داد: افتخارات بزرگی که اکنون برای ایران اسلامی در عرصه های جهانی کسب شده، همان خواست شهدا است؛ چرا که هدف شهدا اهتزاز پرچم اسلام در دنیا بوده است.

مقام عالی وزارت آموزش و پرورش در ادامه افزود: امروز دشمنان به سبب شکست همه جانبه از ایران اسلامی، به نتیجه رسیده‌اند که باید معلم را نابود کنند؛ از این رو یکی از اقدامات آنها شهادت استاد شهریاری بود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: روزی استکبار جهانی ادعای سلطه بر جهان را داشت؛ اما اکنون در برابر معلمان اسلامی و انقلابی ما به دریوزگی افتاده و تنها راه مقابله با آنان را ترور می دانند.

وی زنده بودن را در مسیر ولایت و شهادت دانست و گفت: اگر خواهان دستیابی به اهداف بلندمان هستیم باید مسیر تربیت قرآنی، دینی و الهی را دنبال کنیم؛ از این رو فرهنگیان و معلمان نقشی بی بدیل دارند./945/پ201/س
ارسال نظرات