۱۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۹۲۷۴۷
امام جمعه ملکان:

احیای امر به معروف و نهی از منکر راه کاهش ناهنجاری‌های جامعه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ملکان با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه است، تاکید کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اجرا شود، مشکلات و ناهنجاری های جامعه رفع می شود.
امر به معروف و نهي از منکر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حافظ زمانی، امام جمعه ملکان، امروز در همایش امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: معیار برتری جوامع از نظر خداوند متعال، میزان توجه و اجرای امر به معروف و نهی از منکر است و در این راستا باید در برابر ناملایمات راه نیز صبور بود.

حجت الاسلام زمانی با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه است، تاکید کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اجرا شود، مشکلات و ناهنجاری های جامعه رفع می شود.

وی با تاکید بر این که توحه به امر به معروف و نهی از منکر از سوی مسؤولان باید در اولویت قرار گیرد، ادامه داد: شاخص احیای امر به معروف و نهی از منکر، تذکر لسانی است، باید کارهای فرهنگی و هنری در این راستا مورد توجه ویژه قرار گیرد.

امام جمعه ملکان با بیان این که اجرای این فریضه الهی وظیفه همگانی است، گفت: احیای معروف ها را باید اول از خودمان و در ادارات و سازمان ها شروع کنیم و پس از آن به جامعه تعمیم دهیم.

حجت الاسلام زمانی در ادامه به دلایل بی‌تفاوتی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر اشاره و تصریح کرد: عدم آگاهی افراد از پیامد‌های مثبت این فریضه الهی و بی توجهی به احکام عملی سبب شده است تا به این امر مهم آن طور که باید در جامعه توجه نشود.

وی گفت: صد نفر به عنوان آمران به معروف و ناهیان از منکر در ایام سوگواری امام حسین(ع) برای جلوگیری از بروز هر گونه انحراف دینی در این شهرستان سازماندهی شدند. 

فرمانده انتظامی شهرستان ملکان نیز در این مراسم اظهار داشت: دویست نفر به عنوان همیار پلیس برای کنترل دسته جات عزاداری در این ایام فعالیت می کنند./935/پ202/الف
ارسال نظرات