۱۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۹۲۷۵۵
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

بصیرت و معرفت مهم‌ترین رکن عزاداری امام حسین است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان بصیرت و معرفت را مهم‌ترین رکن عزاداری امام حسین (ع) دانست و تصریح کرد: اگر محرم را درک نکنیم نمی‌توانیم از عاشورا تأثیر بگیریم و پیام آن را در زندگی خود جاری کنیم.
معاون فرهنگي اداره کل تبليغات اسلامي گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام سید حسین گلمیرزاده، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، امروز در جشنواره نشریات هسته های فرهنگی جوان که در رشت برگزار شد، با بیان این که عاشورا یک مجموعه ارزشمند است، تصریح کرد: مبارزه با جهل، از بین بردن انحراف‌های اخلاقی و احیای سنت امر به معروف و نهی از منکر از جمله فلسفه‌های قیام عاشورا است.
 
وی ماه محرم را فرصتی ارزشمند برای ترویج، تبلیغ و اشاعه فرهنگ والای عاشورا بین اقشار جامعه خواند و خاطرنشان کرد: به گونه‌ای باید عزاداری کرد که امام حسین (ع) از ما راضی باشد. 

حجت الاسلام گلمیرزاده با تأکید بر چگونگی عزاداری‌ها و سوگواری‌ها بیان داشت: مردمی بودن عزاداری‌ها باید کاملاً حفظ شود تا در شأن نهضت بزرگ تاریخ اسلام باشد. 

وی، بصیرت و معرفت را مهم‌ترین رکن عزاداری امام حسین (ع) دانست و تصریح کرد: اگر محرم را درک نکنیم نمی‌توانیم از عاشورا تأثیر بگیریم و پیام آن را در زندگی خود جاری کنیم. 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در ادامه سخنان خود بر تبیین و شناخت واقعی شخصیت امام حسین (ع) در مراسم‌ و برنامه‌های فرهنگی تاکید کرد و افزود: در عزاداری‌ها کمتر به بحث ایثار، شهادت و شجاعت امام حسین (ع) پرداخته می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: هسته های فرهنگی جوان مرتبط با سازمان تبلیغات اسلامی در طرح اوقات فراغت تابستان 89 تعداد 22 نشریه در موضوعات مختلف به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند که در تولید این نشریات حدود 182 نفر فعالیت داشتند.

وی خاطرنشان کرد: پس از ارزیابی آثار ارسالی، سه نشریه «عطر یار» از هسته فرهنگی اندیشه مطهر از شهرستان رودبار، «گلچین آفرینش» از صومعه سرا با هسته فرهنگی جوان کوثر و از آستانه اشرفیه «ریحانة النبی» از هسته فرهنگی فدک به ترتیب رتبه اول تا سوم استانی این جشنواره را کسب کردند.

حجت الاسلام گلمیرزاده، شناسایی و تجلیل از چهره های شاخص و برتر در عرصه های تولید نشریات و نویسندگی، ایجاد بستر مناسب برای رقابت سالم فرهنگی به منظور رشد و شکوفایی، خود باوری دانش آموزان در عرصه تهیه تولید نشریات فرهنگی بومی و محلی، افزایش شور و نشاط معنوی در هسته های فرهنگی جوان مرتبط با سازمان به منظور حضور در جشنواره های سالیانه فرهنگی را از اهداف این جشنواره برشمرد.

وی، ارائه جلوه هایی از خلاقیت، توانمندی و باورهای معنوی دانش آموزان و ارایه دستاوردهای بومی، محلی از طریق تولید نشریات را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

حجت الاسلام گلمیرزاده، با بیان این که جوانان امروز افراد موثر در آینده هستند، افزود: نهادهای فرهنگی به ویژه سازمان تبلیغات اسلامی در مقابل جامعه اسلامی مسؤولیت دارند که با انسجام دادن نیروها و اهمیت دادن به قشر جوان بتوانند مسیر را برای حرکت سالم و رو به رشد آنان فراهم کنند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان اظهار داشت: جوانان باید احساس مسؤولیت کنند و بدانند که آینده کشور متعلق به آنان بوده و این آینده را نمی توانند بسازند مگر با توجه و اهمیت دادن به صفات ارزشمندی که مورد تاکید قرآن و اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام گلمیرزاده با اشاره به آیه 16 سوره لقمان خاطرنشان کرد: مسؤولیت شناسی و خدا محوری دو شاخصه بارز است که باید همه اقشار به ویژه جوانان در محل کار، تحصیل و مراحل مختلف زندگی به آن توجه داشته باشند.

وی، صبر و شکیبایی را نیز از مقوله های مهم مورد تاکید قرآن دانست و گفت: جوانان با صبر و شکیبایی می توانند ایمان و اراده خود را محکم کنند چون، جوانی که اراده قوی نداشته باشد در مقابل نقشه های دشمنان نمی تواند قوی عمل کند./950/پ202/الف
ارسال نظرات