۱۸ آذر ۱۳۸۹ - ۲۱:۱۸
کد خبر: ۹۲۷۵۹
عالم برجسته اهل سنت لبنان:

مکتب عاشورا‌ به همه آزادگان جهان تعلق دارد

خبرگزاری رسا ـ شیخ ماهر حمود، عاشورا به عنوان مکتبی جهادی و احیاگر را متعلق به همه آزادگان جهان دانست و احیاگری و اصلاح گری را فرایندی همیشگی و پیوسته برشمرد.
شيخ ماهر حمود
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ ماهر حمود، امام جماعت مسجد قدس در شهر صیدا در جنوب لبنان، در مراسم سوگواری حضرت امام حسین(ع) که از سوی نبیه بری، رییس پارلمان لبنان برگزار می شود با تاکید بر اینکه دادگاه بین المللی از لحاظ قرآنی، شرعی و تاریخی فاقد ارزش است، گفت: کسی که با آمریکا همراهی می کند و خواهان پیروزی اسرائیل بر هم میهنان خود و پایان نپذیرفتن جنگ است مسلما مسلمان نیست.

وی همگان را به گام نهادن در مسیر وحدت، اصلاح و پاسداری از همزیستی مسالمت آمیز بر مبنای قاعده امام موسی صدر که همواره همزیستی اسلامی ـ مسیحی را گنجی می دانست که باید آن را پاس داشت، فراخواند و تأکید کرد: عاشورا به عنوان مکتبی جهادی و احیاگر نه متعلق به فرقه ای خاص است و نه حتی مخصوص مسلمانان، بلکه مکتبی برای همه آزادگان جهان است.

شیخ ماهر حمود با تأکید بر این‌که احیاگری و اصلاح گری فرایندی همیشگی است که باید همواره مانند شب و روز در جریان باشد، گفت: از سوی دیگر، صهیونیسم نیز مختص به یهودیان و یا بازه زمانی خاصی نیست، بلکه در تمام فرقه ها و ادیان یافت می شود و هرکس که خاک، کرامت و عزت دیگران را پایمال می‌کند بهره‌ای از صهیونیسم دارد.

وی گفت: سازمان های اطلاعاتی جهان همه امکانات خود را برای ایجاد تفرقه میان شیعیان و اهل تسنن به کار گرفته اند./981
ارسال نظرات