۱۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۹۲۷۷۱
رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان:

مبارزه با باطل و ایستادگی در برابر ستم پیام اصلی عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله قبلان، عاشورا را نه تنها برای گریستن، بلکه برای عبرت‌گیری دانست و از مسلمانان خواست ایستادگی در برابر ستم و مبارزه با باطل را از حضرت سیدالشهدا(ع) بیاموزند.
شيخ عبدالامير قبلان
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان، رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، شامگاه گذشته در مراسم سوگواری حضرت امام حسین(ع) که با حضور بسیاری از شخصیت های سیاسی، نظامی، فرهنگی و اجتماعی در سالن وحدت ملی مقر مجلس در بیروت برگزار شد، تاکید کرد: یادبود عاشورا تنها برای گریستن نیست، بلکه مدرسه ای برای عبرت گیری و هم فکری و گفت وگو است.

آیت الله قبلان، عاشورا را نه تحریک تعصب‌های مذهبی، بلکه آشکارسازی حقیقت دانست و گفت: هدف از قیام امام حسین(ع) به دست آوردن حکومت یا ثروت نبود؛ بلکه استمرار قیام پیامبر(ص) بود، همان‌گونه که هجرت ایشان از مکه به کربلا، استمرار هجرت پیامبر(ص) از مکه به مدینه بود.

وی نهضت حسینی را پایگاهی تاریخی و جهانی خواند که در تاریخ بی نظیر است و گفت: ما باید از حضرت سیدالشهدا(ع) درس جانبازی و فداکاری بیاموزیم، جانبازی با شجاعت، کرامت و عزت نفس و به دور از کج‌روی و سبکسری.

آیت الله قبلان بزرگداشت این واقعه را به هدف الگو قرار دادن آن دانست و افزود: ما باید این فرصت ها را غنیمت بشمریم و با بهره گیری از سالروز عاشورا و یادبود هجرت از بزرگان تاریخ و امامان امت بیاموزیم که چگونه با باطل مبارزه کنیم و در برابر ظلم و ستم بایستیم.

وی در پایان جهان اسلام را به بررسی عمیق آموزه های حسینی فراخواند و از مسلمانان خواست تا ایستادگی در برابر ستم را از حضرت سیدالشهدا(ع) بیاموزند./981
ارسال نظرات