۱۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۹۲۷۸۶
امام جمعه شوشتر:

گام نهادن در مسیر ولایت فقیه پیروی از مکتب حسینی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شوشتر، گام نهادن در مسیر ولایت فقیه را پیروی از فرهنگ عاشورا و مکتب حسینی خواند و خاطر‌نشان کرد: دارا بودن بصیرت دینی، روحیه جهاد، ایثارگری، شهادت‌طلبی و همراهی با انقلاب اسلامی از شاخصه‌های عاشورایی بودن است.
حجت الاسلام محقق، امام جمعه شوشتر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید جلیل محقق، امام جمعه شوشتر، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، اظهار داشت: عزاداری‌ها باید در چارچوب دین و عقل باشد و در این باره نباید از افراط و تفریط در این بخش چشم‌پوشی کرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی شوشتر، با بیان این که عزاداری‌های امام حسین(ع) باید در راستای فرهنگ عاشورا باشد، خاطرنشان کرد: عزاداری امام حسین(ع) باید به نحوی مبین فرهنگ غنی عاشورا باشد و در این باره نباید پیش‌تر از امور معقول طی کرد.

حجت الاسلام محقق، در ادامه سخنان خود، خاطر نشان کرد: مطالعه دوران و شخصیت یاران حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، سبب تقویت بصیرت دینی، اخلاقی و سیاسی است که تعمیق معرفت دینی و تحکیم باورها و ارزش‌های الهی را در بر دارد.

امام جمعه شوشتر با اشاره به شرایط زمانی سال دهم هجرت شهر کوفه را کانون فتنه و صفوف شخصیت‌ها و خواص معروفی در فتنه بنی امیه دانست و افزود: مطالعه و دقت در زوایای گوناگون شخصیت کوفیان و همچنین شرایط سیاسی و اجتماعی حاکم بر آنها درس بزرگی برای دوران کنونی انقلاب است.

وی با بیان این که نهضت امام حسین(ع) سبب احیای اسلام است، بیان داشت: ترویج آیین‌های سوگواری، تقویت باورها و مبارزه با تهاجم فرهنگی را به همراه دارد؛ چرا که کربلا عقل‌ها، دل‌ها و عواطف را به سوی احیای اسلام با مبارزه با بدعت‌ها، ظلم و ستم، محرمات و احیای واجبات و امر به معروف و نهی از منکر گرایش می‌دهد.

این استاد حوزه علمیه شوشتر، خاطر نشان کرد: به سبب این که هدف ابا عبدالله الحسین(ع)، احیای اسلام و اشاعه امر به معروف و نهی از منکر است؛ بنابراین همنوایی با کربلا انسان را در مسیر احیای دین و اصلاح جامعه قرار می‌دهد.

حجت الاسلام محقق، گام نهادن در مسیر ولایت فقیه را پیروی از فرهنگ عاشورا و مکتب حسینی خواند و به شاخصه‌های عاشورایی بودن اشاره و خاطر‌نشان کرد: دارا بودن بصیرت دینی، روحیه جهاد، ایثارگری، شهادت‌طلبی و همراهی با انقلاب اسلامی از شاخصه‌های عاشورایی بودن است./945/پ202/الف
ارسال نظرات