۱۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۹۲۷۸۷

مردم تبریز بر احیای فریضه امر به معروف تأکید کردند

خبرگزاری رسا ـ نمازگزاران جمعه تبریز با برپایی راهپیمایی خودجوش، بر احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید کردند.
راهپيمايي مردم تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مردم مؤمن و سوگوار اباعبدالله الحسین(ع) امروز پس از اقامه نماز جمعه همزمان با هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر راهپیمایی کردند.

راهپیمایان با شعارهایی از جمله «‌تدکر لسانی وظیفه همگانی‌»‌، «‌نهضت خونین عاشورا حجاب اوستونددی‌» و «‌ای زن به تو از فاطمه این‌گونه خطاب است ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است » خواستار احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و همچنین مقابله با پدیده بدحجابی شدند.

نمازگزاران جمعه تبریز با جامه های سیاه و فریادهای « بوسینه لر سنه قربان حسین قاره گینلر سنه قربان حسین » به سوگواری و عزاداری در رثای مظلومیت اباعیدالله الحسین(ع) پرداختند.

این راهپیمایی که با حضور آیات مجتهدشبستری و آل هاشم و استاندار آذربایجان شرقی همراه بود، با قرائت بیانیه‌ای پایان یافت.

در این بیانیه آمده است: نظام جمهوری اسلامی ایران شجره طیبه ای است که امام راحل بزرگ آمر به معروف و ناهی از منکر قرن، آن را بنا نهاد و خون هزاران شهید آن را آبیاری کرد، آمریا و سرسپردگان داخلی و خارجی آن بدانند که ما با پیروی از رهبر فرزانه انقلاب پرچمدار امر به معروف و نهی از منکر در جهان معاصر، هرگونه دسیسه و نیرنگ علیه نظام را از بین برده و راه انقلاب و نظام اسلامی را با ایثار و فداکاری هموار خواهیم ساخت.

در ادامه این بیانیه آمده است: امر به معروف و نهی از منکر لوح درخشان قیام امام حسین(ع) است و ما از مسؤولان نظام می خواهیم آنان نیز به تاسی از آن امام همام به این فریضه عظیمه الهی برنامه های اصلی خود توجه نموده و برای اجرایی و فراگیر شدن آن از هیچ کوششی دریغ نورزند.

در بیانیه نمازگزاران جمعه تبریز آمده است: ضمن تشکر از زیاست و نمایندگان محترم مجلس جهت بررسی طرح امر به معروف و نهی از منکر، از آنان می خواهیم هرچه سریع تر بررسی و به تصویب برسانندریال ما نمازگزاران جمعه و سوگواران سید و سالار شهیدان ضمن اعلام نگرانی و نارضایتی از وضعیت فرهنگی، به ویژه عفاف و حاب در جامعه اسلامی از مسؤولان فرهنگی، انتظامی و قضایی کشور مصرانه می خواهیم از حرف و سخن فراتر گذاشته و برای معضل اجتماعی اقدام عملی انجام دهند.

نمازگزاران جمعه تبریز تذکر لسانی را وظیفه همگانی دانسته و خواستار نظارت همگانی در همه شئون اجتماعی شدند./935/پ202/س
ارسال نظرات