۱۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۹۲۷۸۹
امام جمعه دزفول:

بی بصیرتی عامل اصلی حادثه عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دزفول بی‌بصیریتی را عامل اصلی وقوع رخداد عاشورا خواند و اظهار داشت: توجه به این موضوع مهم به عنوان یک عبرت تاریخی برای همه زمان‌ها ضروری است.
حجت الاسلام سيد محمد علي قاضي دزفولي، امام جمعه دزفول
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، بی‌بصیریتی را عامل اصلی وقوع رخداد عاشورا خواند و اظهار داشت: توجه به این موضوع مهم به عنوان یک عبرت تاریخی برای همه زمان‌ها ضروری است.

وی افزود: جامعه آن روز به دلیل وجود فتنه و آلودگی فضای فکری به بی‌بصیرتی گرفتار شده بود به حدی که در مقابل واقعه بزرگ عاشورا که منجر به شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش سکوت اختیار کرده و هیچ اقدامی انجام نداد.

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی در ادامه سخنان خود، این موضوع مهم و تأسف بار را یک عبرت بزرگ تاریخی دانست و گفت: در آن فضای غبارآلود کار به جایی رسید که امام و یارانش را سربیریده و اهل حرم پیامبر خدا(ص) را در کوچه و بازار با اتهام خروج از دین بچرخاندند؛ آنها حتی برای این کار خود به سپاهیانشان وعده بهشت می‌دادند.

وی خاطرنشان کرد: جامعه آن روز دچار بیماری شده بود و نماز و ذکر خدا را کنار گذاشته و در هوای نفس و خواهش‌های نفسانی غرق شده بود که این کار زمینه استیلای یزید شرابخوار و بوزینه باز و وقوع رخداد عاشورا که ذائقه مسلمانان و همه آزادگان جهان را تا ابد تلخ نمود، فراهم کرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی دزفول، در ادامه خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان، همچنین به بیان تعاریفی از موضوع بصیرت پرداخت و گفت: یصیرت یعنی این که فرد در دنیایی که آلوده به غبار فتنه است تحلیل درست، واقعی و شفافی از مسائل پیرامون خود داشته باشد.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به این که دارابودن بصیرت از الزامات همیشگی دین و امت‌های اسلامی محسوب می‌شود، اظهار داشت: این موضوع مهم در حال حاضر نیز بیشترین نیاز مدافعان دین محسوب می‌شود و مبلغان وظیفه دارند در این راستا بیش از پیش تلاش کنند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به این موضوع مهم در کشور نیز گفت: مردم باید در فضایی که گاهی از سوی دشمنان آلوده می‌شود و حق و باطل با هم درمی آمیزد از توان تشخیص کافی برخوردار باشند که تحقق موضوع مزبور به کوشش مبلغان بستگی فراوان دارد؛ این کار جز با تلاش جدی قشر مزبور و فراهم ساختن زمینه شناخت از شاخص‌ها‌، ملاک‌ها و معیارهای لازم امکان پذیر نخواهد بود./945/پ202/الف
ارسال نظرات