۱۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۹۲۷۹۸
امام جمعه اردبیل:

ایران از موضع اقتدار وارد مذاکرات هسته ای شده است

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که ایران از موضع اقتدار وارد مذاکرات هسته ای شده است، گفت: برخلاف دوره های قبل، این بار سؤال کننده اصلی ایران اسلامی است.
حجت الاسلام و المسلمين عاملي    امام جمعه اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به درخواست مذاکره دوباره از سوی غرب اظهار داشت: ایران اسلامی امروز از موضع اقتدار وارد مذاکرات شده و غرب باید پاسخگوی ابهامات باشد.

وی با بیان این‌که دور جدید مذاکرات تفاوت های اساسی با مذاکرات قبلی دارد، خاطر نشان کرد: برخلاف دوره های قبل، این بار سؤال کننده اصلی ایران اسلامی است، مضاف بر اینکه برای اولین بار کشورهای غیر متعهد، آژانس انرژی اتمی را استیضاح و کشورهای حاشیه خلیج فارس از حق مسلم ایران برای دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای دفاع کردند.

عضو خبرگان رهبری با تجلیل از مواضع دیپلماتیک ایران در خصوص پرونده هسته ای تصریح کرد: بهره مندی از فناوری هسته ای خواست و حق مسلم ملت آزاده ایران است.

وی با بیان این‌که روند مذاکرات نشان از شکست تحریم های دشمنان علیه ایران دارد، گفت: امروز استکبار جهانی در برابر عزت، اقتدار و شجاعت نظام جمهوری اسلامی ایران منفعل شده و پی به اشتباهات گذشته خود برده است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی ادامه داد: سؤال اصلی و اساسی مردم ایران از سران غرب این است که چرا استکبار جهانی در برابر رژیم صهیونیستی که به صدها سلاح هسته ای مجهز بوده و با اشغال فسطین منطقه خاورمیانه را ناامن کرده، هیچ حرفی برای گفتن ندارد.

امام جمعه اردبیل با اشاره به ترور دانشمند هسته ای ایران گفت: اسرائیل غاصب و آمریکا نه تنها دانشمندان ایرانی بلکه در کشور عراق 350 دانشمند هسته ای را به قتل رسانده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: این فریضه به عنوان یک اصل نظارتی همه جانبه برای اجرای احکام دینی در جامعه محسوب می شود.

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که نباید در برابر منکرات و انحراف حاکمان ساکت ماند، خاطر‌نشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر از کوچکترین مسایل مردم در جامعه گرفته تا روش ها و راه حکومتی دخیل است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تذکر لسانی را وظیفه همگانی دانست و تأکید کرد: قیام اباعبدالله الحسین(ع) در برابر ظالمان و یزیدیان، پایه‌های امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه ثابت و استوار کرد./935/پ201/س
ارسال نظرات