۲۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۹۲۸۵۲
عضو خبرگان رهبری:

عاشورا و کربلا عامل همگرایی امت اسلام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با تأکید بر این‌که جامعه امروز نیازمند تربیت حسینی است، گفت: اگر وحدت ملی می‌خواهیم باید حول محور کربلا به مکتب امام حسین اقتدام کنیم.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در گفتمان حسینی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل محرم را نماد ارزش‌های اخلاقی دانست و اظهار داشت: بزرگ‌ترین درس ماه محرم و عزاداری امام حسین (ع) وفای به عهد و دوری از هرگونه غفلت و سرگشتگی در جامعه است.

وی افزود: در حرکت امام حسین(ع) از مکه و مدینه تا کوفه و کربلا درس‌های گرانبهایی نهفته شده که خود مدرسه است، بشر امروز نیازمند تربیت حسینی است.

امام جمعه اردبیل خاطر‌نشان کرد: کربلا عامل همگرایی است و اگر وحدت ملی می‌خواهیم باید حول محور کربلا به مکتب امام حسین اقتدا کنیم.

وی ماه محرم را فرصتی مناسب برای تهذیب نفس و اخلاق و بهترین بهانه برای شناخت نقش امامت و ولایت دانست و گفت: نباید با برخی اعمال نادرست به دشمنان فرصت تبلیغ علیه شیعه را بدهیم.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی بر ضرورت تبیین فلسفه قیام عاشورا، احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و پاسخگویی به شبهات دینی جوانان تاکید کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر بزرگ‌ترین فریضه‌ای است که در این ماه باید بیشتر مورد توجه و دقت قرار گیرد تا مبادا برخی از حرمت‌ها در سایه برخی غفلت‌ها شکسته شود.

وی با تشریح فلسفه گریه برای امام حسین(ع) گفت: برخلاف ما امام عصر(عج) به جای اشک خون گریه می‌کند، در واقع گریه انسان، کامل گریه و ناله تمام اجزای بشریت است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل حقیقت این گریه‌ها را نوعی اعتراض و تعهد در جامعه اسلامی برشمرد و گفت: شیعه در دنیا جماعتی است که به بکا شهرت یافته و باید سر این اشک و ناله‌ها را که نشان آشکاری از محبت شیعه به اهل بیت است، بدانیم و درک کنیم.

عضو خبرگان رهبری معرفت به اهل بیت را یکی از اصول مهم دوستداری خاندان نبوت دانست و گفت: گریه ای که با بی بصیرتی و بی معرفتی نسبت به اهداف اهل بیت همراه باشد، فایده ای نخواهد داشت./935/پ202/س
ارسال نظرات