۲۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۹۲۸۵۳
آیت الله مکارم شیرازی:

حوزه علمیه اصفهان همواره کانون علم شیعه بوده است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار امام جمعه اصفهان گفت: حوزه‌های علمیه اصفهان همیشه و به خصوص در قرن‌های اخیر کانون علم شیعه بوده و در جهان نور افشانی می‌کرده است و اکنون نیز باید مثل گذشته بدرخشد.
آيت الله ناصر مكارم شيرازي
به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید، روز گذشته در دیدار‌ آیت الله طباطبایی نژاد، امام جمعه اصفهان با اشاره به تحولات بزرگ و مثبت در حوزه های علمیه اصفهان نقش آیت الله طباطبایی نژاد در مدیریت و تحولات حوزه را مهم خواند و ضمن قدردانی از این خدمات گفت: حوزه علمیه اصفهان یکی از حوزه‌های خوب جهان اسلام است و نهضت تحولات علمی و عمرانی همراه با هوش و درایت طلاب و مردم اصفهان آینده روشنی را نوید می دهد.

وی همچنین از تأسیس دانشکده حدیث در کنار مقبره علامه مجلسی و مسجد جامع اصفهان ابراز خرسندی کردند و ضمن اعلام حمایت و تأکید بر تسریع این امر افزود: مقبره علامه مجلسی در اصفهان هنوز غریب است و وجود چنین مرکز عظیم علمی در کنار این مقبره در خور شأن و شخصیت بزرگوار ایشان و مایه خیر مردم اصفهان است.

همچنین آیت الله طباطبایی‌نژاد ‌در این دیدار گزارشی از فعالیت‌های علمی و عمرانی حوزه‌های علمیه در سطح استان ارائه کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تأسیس و مرمت بیش از 23 مدرسه در سطح استان را یکی از حرکت‌های کنونی حوزه علمیه در امور عمرانی عنوان کرد و افزود: در کنار این فعالیت‌ها، فعالیت‌های علمی زیادی در سطح حوزه علمیه اصفهان صورت گرفته و انتخاب دویست طلبه ممتاز در یک دوره دلیلی بر رشد علمی این حوزه است.

وی با قدردانی از خدمات حضرت آیت الله مکارم شیرازی به حوزه‌های علمیه‌، ایشان را مایه خیر و برکت و خدمات ایشان به اسلام و جهان تشیع را کم‌نظیر خواند.

همچنین در این دیدار گزارشی از پی‌گیری‌های انجام شده در خصوص تأسیس دانشکده علوم حدیث به حضرت آیت الله مکارم شیرازی ارائه شد.‌/901/د102/س
ارسال نظرات