۲۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۹۲۸۵۹
عضو مجلس خبرگان رهبری:

هیچ مسأله ای در نظام اسلامی نباید جریان ولایت فقیه را تحت الشعاع قرار دهد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان ربری با تأکید براین که امروز مسأله ولایت و رهبری در نظام اسلامی یک موهبت الهی است، تصریح کرد: همه باید از ولی فقیه زمان حضرت آیت الله خامنه ای تبعیت کنیم و اجازه ندهیم هیچ چیزی جریان ولایت را تحت الشاع خود قرار دهد.
نماينده مردم گيلان در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین رضا رمضانی، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در جمع عزاداران حسینی مسجد امام کاظم(ع) رشت، گفت: بررسی عوامل پیروی انسان ها از امام زمان(عج) و همچنین عواملی ک سبب عملی شدن این مسأل شد نیازمند تأمل و دقت ویژه ای است.

وی افزود: این امر مسلم است که جریان امامت بعد از پیامبر(ص) تا ظهور حضرت ولیعصر(عج) باید ادامه پیدا کند و این طور نیست که یک زمانی جریان امامت منقطع بشود این مطلب را می توانیم از آیات و ب ویژه روایات برداشت کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی ادامه داد: نکته دیگر که مورد تعرض قرار گرفت و از اهمیت بسیار بالایی نیز برخوردار بود این است که جریان امامت قرآنی در میان جامعه مسلمانان به انحراف کشیده شد، امامتی که در قرآن و روایات مطرح شده امامتی است که هم مدیریت جامعه را عهده دار و هم موقعیت سیاسی و اجتماعی است.

رییس مرکز اسلامی هامبورگ خاطرنشان کرد: مدیریت جامعه باید برعهده امام جامعه قرار بگیرد و امام به حق جامعه امامی است که در مسیر عدالت، معنویت، اخلاق و امنیت قدم می گذارد و امامی که در واقع بستر مناسب را برای رشد جامعه فراهم می کند تا مردم با ضعف ایمان و سستی ایمان مواجه نشوند.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی ادامه داد: اگر جامعه یک جامعه سست ایمان باشد و اگر عدالت به معنای واقعی مورد بی مهری قرار بگیرد و امام عادل در رأس جامعه حضور نداشته باشد در نتیجه عدم حضور امام عادل این خواهد بود که جامعه بشری به انحراف کشیده شود و این در طول تاریخ اتفاق افتاد و ضربه های بسیار زیادی را به دینداری مردم وارد کرد و باز هم جای تأسف است که دینداری مردم بصورت سطحی در آمد و بعضی ها باورشان آمد که دینداری همین است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: انسان دیندار و مؤمن را وقتی می خواستند تحریف کنند می گفتند آدمی است که سرش به کار خودش است و اهل تحجر و نماز شب خوان است و قرآن را حفظ است در مجلس قرآنی می نشیند، اما واقعا آن مسلمانی که قرآن و روایات از ما طلب می کند همین است؟ شما بروید به روایات در این باب مراجعه کنید که چگونه دین اسلام را تعریف می کنند بعد ویژگی ها و علائم یک مسلمان را ببینید.

وی تصریح کرد: بعضی ها باورشان شد که مسلمان زیستن همین است لذا رفتارشان ممکن بود رفتار اسلامی نباشد حتی مسلمان ها از همین رفتارهای معمولی هم مضایقه می کردند؛ گاهی دروغ، چاپلوسی و خیانت در میان مسلمان ها بوجود می آمد؛ در مسائل اقتصادی نظیر خرید و فروش، در نوع ارتباطات و مسائل فرهنگی در بخش های مختلف زندگی مشاهده می شود که دین به صورت عمیق در بین مردم مسلمان حضور نهادینه شد.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی ادام داد: جمله معروف سید جمال الدین اسد آبادی که می گفت: ما در غرب رفتیم اسلام دیدیم مسلمان ندیدیم و در کشورهای اسلامی مسلمان دیدیم و اسلام ندیدیم و این خیلی حرف مهمی است نیاز به تحقیق و دقت دارد.

وی با بیان این که اسلام همواره تأکید دارد رفتار ما در همه حوزه ها باید اسلامی باشد، ادامه داد: در دین مبین اسلام سفارش شده همدل باشیم، همکار باشیم به همدیگر کمک کنیم تا در کنار هم مشکلات را حل کنیم و محیط مان را اصلاح کنیم تا جایی که حتی یک مسلمان مشکل نداشته باشد؛ مشکلات اجتماعی را حل کنیم، چالش ها و مشکلاتی را که با آن مواجه هستیم حل کنیم با چنین نگاهی باید در کنار یکدیگر زندگی کنیم.

رییس مرکز بزرگ اسلامی هامبورگ ادامه داد: باید در اطاق های فکر با همدلی و همفکری مشکلاتی را که در بین مسلمانان وجود دارد حل کنیم، آن گاه نظم و انظباط را می بینید، ما باید در کارمان نظم داشته باشیم، باید در کارمان انظباط و وجدان کاری داشته باشیم، باید از فضای دروغ که عامل بسیاری از گناهان است فاصله بگیریم، باید امانتدار خوبی باشیم، باید در تصحیح روابط جدی باشیم و همه این ها طرز رفتار یک مسلمان است و این ها در واقع رفتار یک مسلمان را بیان می کند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: پاسخ این سؤال را باید پیدا کنیم که اسلام دنبال چه نوع مسلمانی است، کدام مسلمان مسلمان مطلوب است، مسلمان قرآنی به چه کسی گفته می شود، مسلمانی که در روایات است چه ویژگی ها و نشانه ایی دارد، اینها نکته های مهم و اساسی است که باید به آن توجه داشته باشیم و به هر حال کاری که امام انجام می دهد این است که جریان دینداری در جامعه رشد مطلوب پیدا کند و مردم چیزهایی که باید بدانند چه در مسائل فردی چه در مسائل اجتماعی کابه طور کامل خواهند دانست و به همین جهت تاکید شده که ما باید معرفتمان را بیشتر کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم به مرحله طاعت برسیم و از امام اطاعت کنیم این مراحل را باید طی کنیم که یکی از این مراحل معرفت است که به طاعت و اطاعت ختم می شود.

حجت الاسلام و المسلمین، اقتدار جامعه اسلامی را به ظهور امام یا جانشین امام دانست و گفت: یعنی جامعه اسلامی در صورتی به اقتدار فرهنگی، سیاسی و اجتماعی می رسد که ولایت امام یا جانشین امام در آن ظهور پیدا کند و این امر با بیعت، حضور و مشارکت مردم است و با پیروی مردم از امام است، اگر امام یاران با وفا و کسانی که عالم به زمان هستند نداشته باشد نمی تواند آثار دینی را در حوزه اجتماعی ظهور و بروز دهد، این نکته خیلی مهمی است روی این نکته باید فکر کرد لذا شما هر جا می بینید که امام بحق حضور پیدا کرد جامعه اسلامی مقتدر شده و هر جا که می بینید امام مظلوم بود اقتدار جامعه اسلامی هم از بین خواهد رفت و جامعه اسلامی یک جامعه مقتدر در مقابل جوامع دیگر نخواهد بود.

رییس مرکر اسلامی هامبورگ ادام داد: بالاخره باید در این خصوص تأمل و تلاش کرد و به اینجا رسید، یک فرصت طلائی برای ما بدست آمده و همه آنچه را در زمان امام حسین علیه السلام می بینید در واقع همه این ها به این سخن بر می گردد که امام حسین علیه السلام می بیند که یک سری مشکلاتی در جامعه بوجود آمده و امام نیز نباید سکوت کند؛ امام به هر اندازه که وظیفه دارد باید برای بیداری مردم تلاش کند حالا یک وقتی می خواهد اصل دین را حفظ شود تلاش هایی باید در جای خودش باشد، وقتی می خواهد معارف دینی را توسعه بدهد باید در جای خود تلاش های خود را انجام دهد.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی افزود: انسان باید پیوند معنوی با امام عصر(ع) داشته باشد به همین خاطر دعای عهد، زیارت ال یاسین و دعای فرج می خواند همه این ها را بخاطر اظهار محبت می خواند باید همه اینها همگام با شناخت باشد.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) پس از 23 سال وظیفه ای که در قبال مسلمان ها داشته می گوید من از شما مزدی نمی خواهم جز مودت و دوستی؛ نکته دیگر انسان وقتی نسبت به امام محبت دارد باید عهد و پیمان ببندد. هر کسی به حسب ظرفیت خود از این مجالس استفاده می کند ما باید بتوانیم آن جریان فکری را در این مجالس راه اندازی کنیم و لازمه آن کسب معرفت است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری افزود: باید بدانیم این کیست که برای او اشک می ریزیم و سینه می زنیم بنابراین منطق این عزاداری باید برای ما روشن شود، اگر بخواهیم این جریان فکری به انحراف کشیده نشود نباید تنها به دوست داشتن امام حسین اکتفا شود باید همه این دوست ها توام با شعور حسینی باشد چون به این شور معنی می دهد و باید عهد و پیمان باشد.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی ادامه داد: حتی زمانی که عهد و پیمان شد باید میثاق ببندیم ما نیز این پیمان را با امام عصر(عج) ببندیم و اگر به آن دسترسی نداشته باشیم باید از نایب آن تبیعیت و پیروی کنیم. باید تقوای الهی پیشه کنیم و پرهیزکار باشیم.

وی ادامه داد: امیرالمومنین در نامه خود به مالک اشتر 15 بار اشاره به تقوا دارد این بدان معنا نبود که مالک فردی بی تقوا است بلکه علت این تاکید اشاره به تقوای اجتماعی و تقوای سیاسی است باید دنبال پرهیزکاری رفت، باید انسان خود را بشناسد و از استقامت فکری برخوردار باشد، پس یاران امام نیز باید از استقامت فکری برخوردار باشند یاران امام زمان عج الله نیز به همین صورت هستند به خصوص ایمانی که انسان به امام و رهبری جامعه پیدا می کند کوه ها را می لرزاند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: در حوزه توحید هم شروطی وجود دارد و اگر انسان می خواهد در این عرصه حضور پیدا کند باید پرهیزکار باشد یاران امام علیه السلام بندگانی هستند که فقط بنده خدایند که در خطبه 184 نهج البلاغه نیز صفات آنان ذکر شده است.

وی اظهان داشت: دلیل حماسه عاشورا بواسطه دو اتفاق مهم یعنی غفلت مردم از خدا و دنیا طلبی که سبب تمرد از امام را فراهم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم هوشیاری همه آحاد جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: امروز مسأله نظام و خون شهدا چیزی نیست که بتوان به راحتی از آن عبور کرد و بر همه ما واجب است تلاش و مراقبت کنیم تا این انقلاب به انقلاب جهانی امام عصر(عج ) متصل شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان ربری با تأکید براین که امروز مسأله ولایت و رهبری در نظام اسلامی یک موهبت الهی است، تصریح کرد: همه باید از ولی فقیه زمان حضرت آیت الله خامنه ای تبعیت کنیم و اجازه ندهیم هیچ چیزی جریان ولایت را تحت الشاع خود قرار دهد./950/پ201/الف

ارسال نظرات