۲۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۹۲۹۳۵
خطیب جمعه ماکو:

امر به معروف و نهی از منکر پیام جاویدان عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ماکو گفت: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر جامعه را از آسیبهای اجتماعی مصون کرده و امنیت و آرامش را در جامعه اسلامی به ارمغان می آورد.
امر به معروف و نهي از منکر
حجت‌الاسلام ایوب رنجبری، امام جمعه ماکو در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اعلام این مطلب افزود: امام حسین (ع) و یارانش در روز عاشورا برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و زنده نگهداشتن اسلام به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: احیای فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر جامعه را از آسیبهای اجتماعی مصون کرده و امنیت و آرامش را در جامعه اسلامی به ارمغان می آورد.

حجت الاسلام رنجبری با بیان اینک‌ه سهل انگاری در احیای امر به معروف و نهی از منکر موجب کم رنگ شدن مسایل دینی و مذهبی در سطح جامعه می شود، اظهار کرد: مسؤولان باید با همکاری های فرابخشی نسبت به تقویت فریضه امر به معروف و نهی ار منکر در جامعه همت مضاعف داشته باشند.

امام جمعه ماکو با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در خصوص اهمیت امر به معروف و نهی از منکر یادآور شد: خداوند در قرآن کریم بهترین ویژگی امت اسلامی را انجام امر به معروف و نهی از منکر دانسته چراکه این فریضه کلید همه واجبات است.

وی با تأکید بر این‌که فریضه امر به معروف و نهی از منکر نباید از سوی مسلمانان ترک شود، تصریح کرد: این فریضه دارای آثار ماندگاری در عرصه اجتماعی است که باید مسؤولان فرهنگی و مذهبی کشور افکار عمومی و جامعه دینی را نسبت به همه مظاهر معروف و منکر آشنا و اثرات مثبت آن را در وضعیت اجتماعی تبیین کنند.

حجت الاسلام رنجبری اضافه کرد: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر باید حول این مسأله متمرکز شده و نسل‌های جوان را با سیمای فریضه امر به معروف و نهی از منکر که چیزی جز تعهد و علاقه اشخاص به سلامتی جامعه نیست، آشنا کنند./936/ت302/س
ارسال نظرات