۲۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۹۲۹۴۵
عاشورا؛ نبرد فتنه و بصیرت (30)؛

مدیر حوزه علمیه امام صادق دماوند: بصیرت نتیجه وظیفه‌شناسی و موقعیت‌شناسی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان دماوند گفت: اگر خواص به وظیفه خود عمل نکنند، جنگ نابرابری مانند دوران امام حسین(ع) و واقعه عاشورا روی خواهد داد که طی آن دشمن به راحتی در خانه و کاشانه مؤمنان حضور می‌یابد و بی‌حیثیتی آنان را رقم خواهد زد.
حجت‌الاسلام رضا حاج آقايي


حجت‌الاسلام رضا حاج‌آقایی، مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان دماوند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تسلیت به مناسبت ایام سوگواری شهادت سومین امام شیعیان، وظیفه‌ستیزی، وظیفه‌گریزی و وظیفه‌نشناسی را سبب افول یک جامعه و پدید آمدن حادثه عاشورا دانست.

وی با اشاره به وظیفه‌ستیزی و ارتباط آن با لاابالی‌گری و اباحی‌گری، کسانی را که بهانه می‌آورند و در مجالس اباعبدالله الحسین(ع) شرکت نمی‌کنند و عده‌ای که وظیفه را نمی‌شناسند و بصیرت کافی ندارند تا حرکت مناسب و به موقعی انجام دهند را مصداق وظیفه‌ستیز و وظیفه‌نشناس معرفی کرد.

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان دماوند با بیان این‌که وظیفه‌ستیزی، وظیفه‌گریزی و وظیفه‌نشناسی سه مؤلفه‌ای است که مهم‌ترین نقش را در رخداد عاشورا داشت، بر وظیفه‌شناس بودن تأکید کرد و افزود:‌ حضرت علی(ع) در این زمینه می‌فرمایند «میوه‌ای که در وقت رسیدن چیده نمی‌شود، به معنای کاشتن محصول در زمین دیگری است.»

وی بصیرت را نتیجه وظیفه‌شناسی و موقعیت‌شناسی معرفی کرد و با بیان این‌که باید به موقع تصمیم گرفت، شتابزده و منفلانه عمل نکرد، ابراز داشت: افراد بی‌بصیرت، امواج فتنه‌ها را با سفینه‌های نجات یعنی اهل بیت(ع) کنار زنند تا هرچه زودتر از گمراهی نجات یابند.

حجت‌الاسلام حاج‌آقایی با بیان این‌که اگر خواص دوران امام حسین(ع) به موقع حرکت می‌کردند شاید واقعه کربلا پیش نمی‌آمد و کوفیان بعدها اشک ندامت و پشیمانی نمی‌ریختند، نسبت به تکرار حادثه عاشورا در دوران کنونی هشدار داد و خواستار بصیرت‌افزایی خواص شد.

وی تصریح کرد: اگر خواص به وظیفه خود عمل نکنند، جنگ نابرابری مانند دوران امام حسین(ع) و واقعه عاشورا روی خواهد داد که طی آن دشمن به راحتی در خانه و کاشانه مؤمنان حضور می‌یابد و بی‌حیثیتی آنان را رقم خواهد زد.

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان دماوند بر تبعیت محض از ولی فقیه زمان، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کرد و افزود: افراد اهل بصیرت و موقعیت‌شناس همواره از ولایت تبعیت کرده و از کوتاهی در انجام وظیفه و داشتن رفتاری منفعلانه دوری می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایام تبلیغی ماه محرم از اعزام بیست نفر از مبلغان گروه شهید صادقی این مدرسه علمیه به زاهدان خبر داد و گفت: مبلغان اعزامی در مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان‌های زاهدان به تبیین حادثه عاشورا می‌پردازند و به پرسش‌های مطرح شده در این زمینه پاسخ می‌دهند. /920/ت302/ع

ارسال نظرات