۲۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۹۲۹۵۶
از سوی اوقاف مازندران؛

بیش از سه میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی مساجد مازندران اختصاص یافت

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از تخصیص بیش از سه میلیارد ریال برای بازسازی و بهسازی مساجد این استان خبر داد.
مسجد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، امروز در جلسه ستاد ساماندهی مساجد در ساری، با اشاره به این که سه میلیارد و 330 میلیون ریال برای بازسازی و بهسازی مساجد استان مازندران تخصیص یافت، گفت:  این اعتبار از محل اعتبارات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برای بازسازی 145 مسجد استان اختصاص یافته است.

حجت الاسلام سهرابی، با اشاره به مساعدت های لازم صورت گرفته از سوی مسؤولان برای احداث، تعمیر و بهسازی مساجد استان، بازسازی مساجد را از جمله رویکردهای اصلی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران در سال همت مضاعف و کار مضاعف بیان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، مشارکت و همراهی بیش از پیش مردم، همکاری هیأت امنا و همدلی مسؤولان دستگاه های اجرایی را در بازسازی و بهسازی مساجد استان، امری لازم و ضروری عنوان کرد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که استان مازندران دارای 13 هزار و546  موقوفه و 132 هزار و50 رقبه است، افزود: 60 درصد از نیات واقفین خیراندیش استان به عزاداری ماه محرم و صفر است.

حجت الاسلام سهرابی با بیان این که مازندران از نظر تعداد موقوفات رتبه سوم را در کشور به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: همه متولیان موقوفات موظف هستند که طبق نیات واقفین با همفکری و همکاری ادارات اوقاف عمل کنند تا عواید حاصل از این موقوفات طبق نیات پاک و خالص واقفین نیک اندیش عمل شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود با تأکید براین که عزاداری برای امام حسین(ع) باید مطابق شأن و منزلت این امام همام باشد، تصریح کرد: محرم ماهی است که با فرا رسیدن آن جامعه به خود عزای سید و سالار شهیدان را به تن می پوشد و همه ما وظیفه داریم برای سوگواری آن امام عزیز و مظلوم مراسم عزا و سوگواری در مساجد تکابا، حسینیه و بقاع متبرکه برپا کنیم.

حجت الاسلام سهرابی با بیان این که اداره کل اوقاف و امور خیریه به عنوان متولی مساجد، تکایا، حسینیه ها و بقاع متبرکه زمینه لازم را برای سوگواری ماه محرم و سفر آمده کرده است، بیان داشت: هیأت امناء، هیأت های مذهبی، ائمه جماعات و مبلغان باید با حفظ وحدت همدلی حول محور ولایت امام حسین(ع) در جذب جوانان و نوجوانان تلاش کنند.

وی همچنین از اجرای بیش از پنج هزار برنامه عزاداری و سوگواری به صورت شبانه روزی در مساجد، تکایا، حسینه ها و امامرزاده های مازندران خبرداد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران به اعزام 120 مبلغ همزمان با فرا رسیدن ماه محرم به منطق محروم و امامزاده های استان اشاره کرد و ادامه داد: تبیین صحیح نهضت حسینی مهم ترین وظیفه این مبلغان اعزامی است.

حجت الاسلام سهرابی با بیان این که مبلغان باید در ماه محرم به اهداف نهضت حسینی بپردازند، افزود: برای زنده نگه‌داشتن حماسه حسینی، مبلغان دینی باید هوشیار بوده و نقش اساسی خود را در جامعه به خوبی ایفا کنند./950/پ202/الف
ارسال نظرات