۲۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۹۲۹۶۷

نقش علمای آذربایجان در نهضت انقلاب اسلامی تبیین می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی شمال غرب کشور گفت: نمایشگاه اسناد، تصاویر و فتاوای علمای آذربایجان از سال 42 به بعد برگزار می‌شود.
آيت الله قاضي طباطبايي اوين شهيد محراب
سیدمسعود نقیب، مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی شمال غرب کشور، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: در آستانه فرا رسیدن دهه فجر، نمایشگاهی با هدف انتشار اسناد، تصاویر و فتاوای علمای آذربایجان از سال 42 به بعد برپا می‌شود.

وی خاطر‌نشان کرد: این نمایشگاه برای نخستین‌بار از ابتدای بهمن‌ماه تا پایان سال‌جاری در محل مرکز اسناد واقع در میدان ساعت تبریز برپا خواهد شد.

نقیب ادامه داد: در این نمایشگاه نقش علمای آذربایجان در جریان نهضت امام راحل و پیروزی انقلاب اسلامی ایران با انتشار تصاویر، اسناد و فتاوای تاریخی تبیین خواهد شد.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی شمال غرب کشور همچنین از تدوین گاه‌شمار انقلاب اسلامی در آذربایجان خبر داد و گفت: این گاه‌شمار بر خلاف نمونه‌های قبلی، از جامعیت و سندیت کاملی برخوردار خواهد بود.

وی از عموم مردم آذربایجان به ویژه تبریز خواست تا اگر اسناد و تصاویری از نهضت انقلاب اسلامی در منطقه آذربایجان نزد خود دارند، رونوشتی از آن را به این مرکز تحویل دهند./935/پ202/س
ارسال نظرات