۲۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۹۲۹۷۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

استان آذربایجان شرقی نیازمند تربیت مبلغان کارآمد و بومی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به کمبود روحانی در این استان گفت: هم اکنون در استان با کمبود روحانی روبه‌رو هستیم که ضرورت افزایش ظرفیت و پذیرش طلبه در حوزه‌های علمیه بیش از گذشته احساس می‌شود.
حجت الاسلام حميد عظيمي، مدير کل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي
حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی اسلامی آذربایجان شرقی، در گفت‌‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: هم اکنون در استان با کمبود روحانی روبه‌رو هستیم که ضرورت افزایش ظرفیت و پذیرش طلبه در حوزه‌های علمیه بیش از گذشته احساس می‌شود.

وی با تأکید بر رسالت حوزه‌های علمیه در تربیت مبلغان توانمند و آگاه به زمان تصریح کرد: هنوز اقدام مناسبی در خصوص مسأله تمرکز‌زدایی از حوزه علمیه قم صورت نگرفته؛ در حالی که بازگشت به وطن، هجرت و تبلیغ از مسائل اصلی یک روحانی محسوب می‌شود.

حجت الاسلام عظیمی با تأکید بر این‌که رسالت اصلی ‌روحانیان، تبلیغ مبانی دینی است، افزود: هم اکنون موضوع کمبود روحانی در شهرها و روستاها جدی است، این در حالی‌ است که تعدادی از طلاب آذربایجانی یا در قم ساکن هستند و یا به جای تبلیغ، بدنبال کار اداری هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: عدم چاره اندیشی جدی نسبت به مسأله کمبود روحانی و مبلغ در منطقه آذربایجان، در دراز مدت آثاری سوء فرهنگی و عقیدتی بر جای خواهد گذاشت.

وی با تاکید بر افزایش ظرفیت پذیرش حوزه های علمیه و تأسیس‌مداری علمیه جدید در استان تصریح کرد: خانواده‌های آذربایجانی نیز باید فرززندان خود را برای فراگیری علوم دینی راهی حوزه‌های علمیه کنند.

حجت الاسلام عظیمی با اشاره به اعزام روحانیان غیربومی به استان در ماه های تبلیغی خاطرنشان کرد: روحانیان اعزامی به سبب عدم آشنایی با زبان و فرهنگ بومی منطقه از اقبال و موفقیت کمتری نسبت به مبلغان بومی برخوردارند.

وی همچنین با اشاره به فعالیت روحانیان مبلغ در ماه محرم اظهار داشت: عدم بهره‌مندی از روحانیان در بسیاری از مجالس مذهبی در ماه محرم، آسیب بزرگی به شمار می رود و این مسأله زمینه را برای خرافه‌گرایی فراهم می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که حضور معنوی و تأثیرگذار روحانیان در مجالس عزاداری ماه محرم برکات بسیاری به همراه دارد، گفت: در این راستا 1400 روحانی به مناطق مختلف از جمله روستاهای دورافتاده و محروم استان اعزام خواهند شد./935/ت302/س
ارسال نظرات