۲۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۹۲۹۸۳
استاندار قم:

عزت و سربلندی نظام مرهون فرهنگ عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ استاندار قم درهمایش امربه معروف و نهی از منکر گفت: عزت و سربلندی نظام مرهون فرهنگ عاشورا است.
حجت الاسلام محمد حسين موسي پور استاندار قم
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت الاسلام محمد حسین موسی پور درهمایش امربه معروف و نهی از منکر که روز یکشنبه در محل استانداری برگزار شد، طی سخنانی با تسلیت محرم الحرام و ایام حزن واندوه اهل بیت اظهار داشت: معمولاً گذر زمان گرد فراموشی برچهره حوادث می نشاند اما واقعه عاشورا و شهادت اباعبدالله الحسین (ع) با گذشت زمان پرشورتر و زنده تر از همیشه در تاریخ جاودانه مانده است.

وی ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار را از ثمرات قیام ابا عبدالله برشمرد و تصریح کرد: انقلاب اسلامی به عنوان معجزه قرن ریشه در عاشورا و آرمان های آن دارد.

استاندار قم عزت، افتخار و سربلندی نظام را ناشی ازتوجه به فرهنگ و شعارهای عاشورا ذکر کرد و افزود:شجاعت و قاطعیت ایران در برابر قدرت های زورگو ، عزت و افتخار و توفیقی است که با تکیه بر فرهنگ عاشورا بدست آمده است.

حجت الاسلام موسی پور با بیان این که امروز کشور ما یکی از کشورهای تاثیرگذار در معادلات بین المللی است افزود: امروز اگر شاهدیم که مسؤل تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران قاطعانه در برابر زیاده خواهی های مستکبران و زورگویان ایستادگی کرده و فضای گفتگو را به اذعان و اقرار طرف های مذاکره، به سود کشورمان تغییر می دهد، نشانگر این است که عزت، افتخار و سربلندی یک کشور در گرو توجه به آرمان ها و شعارهای جاودانه عاشورا و قیام حسینی است.

استاندار قم با تاکید بر لزوم توجه جدی نسبت به احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر ،مهم ترین پیام و هدف اصلی نهضت عاشورا و قیام اباعبدالله را احیای فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر دانست.

حجت الاسلام موسی پور دوام و قوام حیات جوامع اسلامی را در گرو احیای فریضه امر به معروف ونهی از منکر دانست و افزود: اگر این اصل حیاتی که خون پاک حضرت امام حسین و یاران باوفایش برای احیا و جاودانگی آن ریخته شد درجوامع اسلامی احیا شود شاهد عزت و اقتدار روزافزون مسلمانان خواهیم بود.

وی از نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان بزرگ ترین معروف نام برد و اظهار داشت: امروز دفاع از جمهوری اسلامی ترویج معروف و تضعیف و مقابله با آن بزرگ ترین منکر است.

استاندار قم افزود: هر حرکتی که محور نظام و بنای استوارآن یعنی ولایت فقیه را مخدوش کند منکر است و تقویت ولایت فقیه از مصادیق بزرگ معروف خواهد بود.

حجت الاسلام موسی پور در پایان خواستار ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در همه عرصه ها و تبیین آثار این فریضه شد. /901/د102/ص

ارسال نظرات