مدیر منطقه چهار حوزه علمیه خواهران: کسی که در مقابل ولی امر زمان خود می ایستد پیرو قاتلان امام حسین است
حجت الاسلام سیدمهدی ابطحی، مدیر منطقه چهار حوزه علمیه خواهران در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، گفت: عاشورا ذاتا بصیرتافزا است ولی باید توجه داشت که این بصیرتافزایی ویژه صاحبان خرد است.
وی ادامه داد: سیره ائمه اطهار (ع) همانند قرآن هدایتگری است ولی همانگونه که قرآن می فرماید این هدایتگری برای اولوالالباب و صاحبان تفکر است.
مدیر منطقه چهار حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه عزادارای و سینه زنی و گریه تنها بعدی از پرداختن به حادثه عاشورا است، ابراز داشت: مهمترین ویژگی عاشورا عبرتافزایی و بصیرت زایی است.
وی بیان داشت: ما در عاشورا، کفار، مسیحیان و یهودیان را لعن نمی کنیم بلکه مسلمانانی را مورد لعن و سرزنش قرار می دهیم که دچار نفاق و خروج از ولایت ائمه شده اند.
حجت الاسلام ابطحی اضافه کرد: کوفه به عنوان اولین شهر شیعی و مرکز حکومت علوی بوده است و مردم آن شیعه بوده اند.
وی نگارش هیجده هزار نامه به امام حسین (ع) و دعوت از ایشان را گواه دیگری بر شیعه بودن مردم کوفه عنوان کرد و افزود: متاسفانه همین مردم به خاطر رعب و وحشت از ابنزیاد، حرص و طمع به مال دنیا، فریب و بی بصیرتی به اعتقادات خود پشت کردند.
این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: شیعه کسی است که با شعور و با بصیرت است، دشمن نمی تواند او را فریب دهد، دشمن نمیتواند او را به اسم رفتن به بهشت به سمت کشتن امام عصر و رهبر زمان خود سوق دهد.
وی با یبان اینکه شیعه از جو سازی دشمن، هراسی به خود راه نمی دهد، اظهار داشت: شیعه واقعی کسی است که اشخاص معیار او نیستند و برای دفاع از حق معیار دارد و از همین رو اکثریت نمی توانند در دل او رعب و شک ایجاد کنند، هر حرفی را با معیار می سنجد اگر صحیح بود قبول می کند و گرنه آن را رها می کند.
حجت الاسلام ابطحی ابراز داشت: عاشورا کتاب بصیرت است و الگوی عملی برای رفتار ما در همه زمانهاست.
وی به سخنان برخی از عوامل فتنه سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: اگر کسی فتنه گرانی که در روز عاشورای سال گذشته پایکوبی کردند و به عزاداران حسینی حمله ور شدند، را افراد مومن بداند، پیرو فکری همان کسانی است که در عاشورای حسینی جشن گرفتند.
مدیر منطقه چهار حوزه علمیه خواهران افزود: کسی که به بهانه آزادی و با سوء استفاده از شعارهای دینی در مقابل ولی امر زمان خود می ایستد، پیرو کسانی که است که برای رفتن به بهشت در مقابل امام حسین (ع) ایستادند و خانواده او را به اسارت کشیدند.
وی تفکر را بزرگترین راه عبرت گیری از حواث عاشورا دانست و گفت: اگر تفکر نباشد بصیرت نیست و کسی که بصیر نباشد راه را گم می کند و در انتخاب حق به اشتباه می افتد.
حجت الاسلام ابطحی افزود: باید دید فلسفه قیام امام حسین (ع) چیست، آیا برای برپاداشتن نماز و روزه ظاهری قیام کرد، آیا برای قرائت قرآن قیام کرد؟
وی ادامه داد: انجام اعمال عبادی بدون بصیرت، روشنگر نیست و لذا کسانی که روز عاشورا را بوجود آورند، اهل قرآن و نماز بودند ولی از ولایت خدا و اولیای او دور بودند و برهمین اساس دست به قتل فرزند رسول خدا زدند.
مدیر منطقه چهار حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه ثواب تفکر در حادثه عاشورا قطعا از ثواب گریه بر مصائب اهل بیت (ع) کمتر نیست، بیان داشت: تفکر در قیام امام حسین (ع) اهداف و حرکت های ایشان قطب نمایی برای حرکت در زندگی بوجود می آورد./965/ت302/ع