۲۱ آذر ۱۳۸۹ - ۲۰:۵۵
کد خبر: ۹۳۰۱۴
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

تبیین نقش فعالان عرصه حمل و نقل در توسعه مناسبات اجتماعی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، در دیدار دست‌اندر کاران بخش حمل و نقل جاده‌ای این استان‌، با اشاره به جایگاه حمل و نقل در مناسبت‌های دینی و اجتماعی گفت: نقش این صنعت را در صدور فرهنگ، توسعه امنیت و مناسبات اجتماعی نمی‌توان نادیده گرفت.
حجت الاسلام والمسلمين سليماني، امام جمعه زاهدان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، دست اندر‌کاران بخش حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان در آستانه فرارسیدن 26 آذرماه و روز حمل و نقل، با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان دیدار کردند.

آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، در این دیدار، از 26 آذرماه به عنوان نقطه عطفی برای این صنعت یاد کرد و اظهار داشت: فعالان این صنعت همیشه و در همه شرایط پشتیبان ولایت و انقلاب بوده اند و در طول جنگ تحمیلی در صف اول جبهه های جنگ حضور داشته و در 26 آذر به دستور امام خمینی‌(‌ره‌) در بسیج اقتصادی حماسه ماندگاری خلق کردند.

امام جمعه زاهدان، به نقش این صنعت در توسعه اقتصادی بعد از جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: همواره حمل و نقل نقش اساسی و جدی در توسعه اقتصادی داشته اما جنبه های آن برای مردم کشورمان به خوبی شناسانده نشده است.

وی با اشاره به جایگاه حمل و نقل در مناسبت‌های دینی و اجتماعی گفت: نقش این صنعت را در صدور فرهنگ، توسعه امنیت و مناسبات اجتماعی نمی توان نادیده گرفت.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، با بیان این‌که توسعه حمل و نقل عمومی در همه بخش‌ها از مهم‌ترین وظایف فعالان این عرصه است، تصریح کرد: دولت همواره در این زمینه زیرساخت‌های لازم را فراهم کرده و با ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی همواره این صنعت در خدمت مردم و رفاه جامعه خواهد بود.

وی، همچنین ورود بانوان را به بخش حمل و نقل مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: به جهت این‌که نیمی از مردم جامعه را زنان تشکیل می دهند همواره یکی از مهم‌ترین اهداف مسؤولان بعد از انقلاب اسلامی ایجاد شرایط مناسب جهت حضور فعال بانوان بوده که امروزه حضور بانوان در همه زمینه‌ها نشان دهنده رشد فزاینده حضور آگاهانه آنها در عرصه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است که خود نشان از پویایی جامعه دارد.

علیرضا مجرد، مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گزارشی از وضعیت حمل و نقل جاده ای استان را ارائه کرد و از اعلام آمادگی کامل جامعه حمل و نقل استان در اجرای کامل قانون هدفمند‌سازی یارانه خبر داد.

گفتنی است، دو تن از پیشکسوتان حمل و نقل استان نیز در این دیدار مشکلات شرکت‌ها و رانندگان را مطرح کردند./940/پ‌202/س
ارسال نظرات