۲۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۹۳۱۲۳
امام جمعه موقت اهواز:

امام حسین شاخص مکتب شیعی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اهواز با بیان این که برگزاری آیین های عزاداری ایام محرم در هیچ مکتب و دینی مشاهده نمی شود، ابراز داشت: امام حسین(ع) شاخص فرهنگ شیعی است.
حجت الاسلام و المسلمين سيد ابوالحسن حسن زاده
حجت الاسلام سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که برگزاری آیین های عزاداری ایام محرم در هیچ مکتب و دینی مشاهده نمی شود، ابراز داشت: امام حسین(ع) شاخص فرهنگ شیعی است.

امام جمعه موقت اهواز حضور روحانیان در هیأت های عزاداری را بسیار تأثیرگذار خواند و خاطر نشان کرد: در اعطای مجوز به هیأت های عزاداری باید حضور روحانی مورد توجه جدی قرار گیرد؛ چرا که روحانیان در پیشگیری و مقابله با انحرافات بسیار مؤثر هستند.

استاد حوزه علمیه خوزستان، استفاده از سبک های نامناسب را از آفت های آیین های سوگواری دانست و گفت: متأسفانه سودجویانی که در پی انحراف آیین های عزاداری هستند، با استفاده از علاقه و احساس پاک جوانان، آسیب هایی را به وجود می آورند.

عضو شورای فرهنگ عمومی خوزستان بر توجه و نظارت هر چه بیشتر بر آیین های عزاداری تأکید کرد و بیان داشت: عدم توجه به این مسأله سبب سوء استفاده سود جویان و ابزاری برای دشمنان علیه تشیع خواهد بود؛ از این رو باید از فراهم کردن بستر جهت بهره برداری دشمنان پرهیز کرد.

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به نقش دشمنان در ترویج فرهنگ دینی و انتقال مفاهیم حسینی، به سروده های حماسی و همراه با عزت و سربلندی یاران امام حسین(ع) در وصف آن امام همام پرداخت و تصریح کرد: در نوحه خوانی باید افزون بر جنبه احساسات، عواطف، سوز و گداز، روح حماسی را در اشعار حفظ کنند.

امام جمعه اهواز با بیان این که باید بیشترین استفاده از حضور پرشور مردم در هیأت های عزاداری در راستای ترویج فرهنگ دینی را ببریم، افزود: خوشبختانه این بصیرت بخشی در گذشته نیز سبب پیروزی انقلاب اسلامی شد که پرتو آن تا جنوب لبنان کشیده شده است./945/ت303/ص
ارسال نظرات