۲۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۹۳۱۵۹

برگزاری مراسم سوگواری سیدالشهدا‌ در بیوت علمای تبریز

خبرگزاری رسا ـ ویژه برنامه‌های سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) همزمان با فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی در بیوت علمای تبریز برگزار خواهد شد.
شب عاشورا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سلسه جلسات عزاداری و سخنرانی مذهبی در بیت آیت الله مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

این جلسات وعظ و سوگواری تا سیزدهم محرم از ساعت 15 در بیت امام جمعه تبریز واقع در خیابان حافظ با سخنرانی حجج اسلام حسینی و بنابی برگزار می‌شود.

همچنین بیت مرحوم آیت الله بنی فضل، نماینده فقید مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری طبق سال‌های گذشته جلسات عزاداری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) را برگزار می کند.

این برنامه سوگواری از ساعت 9 تا 11 صبح به مدت 5 روز در بیت آن مرحوم واقع در خیابان شهید بهشتی(راسته کوچه) برگزار می شود.

دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید در تبریز نیز همزمان با عاشورا و تاسوعای حسینی میزبان سوگواران سومین امام شیعیان خواهد بود.

طبق اعلام ستاد مشترک برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی تبریز روز چهارشنبه 24 آذر ماه مطابقبا تاسوعای حسینی ساعت 10 صبح، اجتماع و عزاداری هیئات و دستجات حسینی تبریز برگزار خواهد شد.

این تجمع از خیابان امام خمینی(ره)، چهار راه شهید دکتر بهشتی، مقابل مسجد کریمخان آغاز و به سمت میدان ساعت ادامه خواهد داشت.

همچنین در همان روز مراسم عزاداری خواهران و اقامه نماز ظهر و عصر به امامت آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان در مصلای امام خمینی(ره) تبریز برگزار خواهد شد.

بنا بر این گزارش، مراسم بزرگ عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با حضور هیئات و دستجات حسینی و اقامه نماز ظهر عاشورا به امامت آیت الله مجتهد شبستری، روز پنج شنبه، 25 آذر ماه مطابق با عاشورای حسینی راس ساعت 10:30 صبح در میدان ساعت این شهر برگزار خواهد شد./935/پ202/س
ارسال نظرات