۲۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۹۳۱۶۶
به توصیه سیدحسن نصرالله؛

حزب الله نیروهای خود را برای کمک به آسیب دیدگان طوفان لبنان بسیج کرد

خبرگزاری رسا ـ بنا به درخواست سید حسن نصرالله برای بازگشایی راه های روستایی و کمک به آسیب دیدگان طوفان شدید اخیر لبنان، اعضای حزب الله لبنان اقدامات خود را برای کمک به آسیب دیدگان در بخش های مختلف لبنان آغاز کردند.
حزب الله لبنان
به گزارش خبرگزاری رسا، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، در سخنرانی شب گذشته خود به مناسبت ماه محرم با اشاره به خسارت های مادی و انسانی طوفان شدید اخیر لبنان، دولت و مؤسسات وابسته به آن را مسؤول رفع مشکلات مردم آسیب دیده دانست و افزود: من از تمامی بخش ها و ارگان های وابسته به حزب الله و مسؤولان می خواهم تا تمامی امکانات خود را هر چه سریعتر برای بازگشایی راه های روستایی و کمک به آسیب دیدگان این حادثه به کار گیرند.

در راستای این درخواست سید حسن نصرالله، عناصر حزب الله لبنان اقدامات خود را برای کمک به آسیب دیدگان از طوفان و برف و شرایط نامساعد جوی در بخش های مختلف لبنان آغاز کردند و با ابزارها و ادواتی که در اختیار داشتند در بسیاری از مناطق اقدام به باز کردن راه های ارتباطاتی و جمع آوری برف های آن کردند.

نیروهای این حزب همچنین یک پادگان ارتش لبنان را نیز از محاصره برف ها نجات داد و راه های مواصلاتی به آن را دایر نمود، عناصر این حزب همزمان به امدادرسانی به آسیب دیدگان این حوادث طبیعی نیز پرداخته و مایحتاج ضروری و مواد غذایی را در میان آنها توزیع کردند.

گفتنی است که طوفان و برف و کولاکی با سرعت 100 کیلومتر در ساعت، روز یکشنبه و دوشنبه لبنان را در نوردید و پیش بینی می شود همچنان تا بعداز ظهر روز جمعه هفته جاری ادامه یابد.

این کولاک و باران و برف شدید باعث نابودی 200 قایق ماهیگیری در بندر بیروت و همچنین باعث نابودی ده ها قایق ماهیگیری در لنگرگاه های دیگر لبنان، نابودی 4 هواپیمای آموزشی در فرودگاه بین المللی بیروت، ریشه کن شدن صدها درخت بزرگ و قدیمی، سقوط تابلوهای بزرگ اعلانات بر روی ماشین ها و منازل، طوفانی شدن دریا و در نوردیدن منازل در مناطق ساحلی و جاری شدن سیل و وارد کردن خسارت مادی به مناطق مسکونی شده است.

کولاک همچنین باعث سقوط درختی بر روی ماشین یک شهروند زن لبنانی در شهر طرابلس (شهر شمالی لبنان) شد که به مرگ وی منجر گردید.

در حالی که تمامی مقامات لبنانی به درگیری های سیاسی روزمره بر سر مساله جلسه آتی هیات دولت مشغول هستند، مردم به شدت از عدم مساعدت دستگاه های دولتی به آنان در شرایط کنونی گلایه دارند. آب و برق در اکثر نقاط طوفان زده و حتی بیروت قطع است و در شرق لبنان نیز راه ها کماکان مسدود هستند و مردم بعلبک در محاصره برف مانده اند./981/ج
ارسال نظرات