۲۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۹۳۱۷۲

ویژه برنامه های تاسوعا و عاشورای حسینی در اردبیل اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ ویژه برنامه های عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در شهر دارالارشاد اردبیل اعلام شد.
عزاداري امام حسين ، محرم، عاشورا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، عزاداری در اردبیل از قدیم الایام دارای ویژگی ممتازی بوده است به طوریکه مسافران زیادی از شهرهای دور و نزدیک ایران در روزهای عزاداری ماه محرم به این شهر سفر می کردند.

عزاداری مردم حسینی اردبیل به خاطر عشق و ارادت به خاندان اهل‌ بیت عصمت و طهارت (ع) هم اکنون به عنوان الگو در کشور معرفی شده این علاقه محدود به زمان خاص نیست، بلکه قدمتی هزاران ساله دارد.

شهر اردبیل از آنجایی که خاستگاه صفویان به عنوان مروجان تشیع در ایران بوده است، پرچم عزاداری های سنتی را به دوش می کشد، چنانکه مردم سراسر ایران دوستدار نوع عزاداری آذربایجانی ها هستند.

بر اساس این گزارش، برای دومین سال متوالی در استان اردبیل مراسم عزاداری تاسوعای حسینی با حضور 100 هزار نفر از سوگواران در اردبیل برگزار می شود.

مردم حسینی اردبیل امسال نیز با حفظ آیین های سنتی عزاداری، عشق و ارادت خود را به ساحت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به نمایش خواهند گذاشت.

مراسم عصر تاسوعا روز چهارشنبه 24 آذرماه از ساعت 14 در میدان عالی قاپو با حضور مداحان توانمند این استان آغاز و تداوم خواهد یافت.

مردم سوگوار اردبیل در سالروز شهادت سومین امام شیعیان نیز با برپایی دسته جات سینه زنی و زنجیر زنی در منطقه بازار ضمن اقامه نماز ظهر عاشورا با آرمان های آن امام همام تجدید بیعتخواهند کرد.

همچنین بنا بر اعلام مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل، این مرکز با بسیج همه امکانات و تجهیزات فنی و بکارگیری نیروهای توانمند و خلاق خود در بخش های مختلف رادیویی، تلویزیون و واحد مرکزی خبر مراسم عزاداری حسینیان اردبیل را به طور زنده و مستقیم از شبکه های مختلف سراسری و برون مرزی پخش می کند./935/پ202/س
ارسال نظرات