۲۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۹۳۱۷۷

کاروان آسیایی ‌همبستگی با مردم غزه‌ وارد تبریز شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین کاروان آسیایی همبستگی با مردم مظلوم غزه امروز همزمان با شب تاسوعای حسینی وارد تبریز شد.
کاروان آزادي غزه
به گزارش خبرنگار خبرگزری رسا در تبریز، نخستین کاروان آسیایی همبستگی با مردم مظلوم غزه دقایقی قبل همزمان با شب تاسوعای حسینی با استقبال معاون پارلمانی رییس جمهور و مردم سوگوار اباعبدالله الحسین(ع) وارد تبریز شد.

قرار است، اعضای این کاروان که در جهت حمایت از شکست حصر غزه متشکل از 15 کشور آسیائی از جمله هند، پاکستان، ‍‍‍‍‍ژاپن، جمهوری آذربایجان، ‌مالزی، ‌بنگلادش، تایلند و یک فعال صلح از آمریکاست، صبح روز تاسوعای حسینی، در مراسم عزاداری سنتی بازار تبریز شرکت کنند.

همچنین اعضای کاروان 150 نفره همبستگی با مردم مظلوم غزه، بعد از ظهر روز تاسوعا در مراسم عزاداری هیات انصارالحسین(ع) در استانداری تبریز حضور خواهند یافت.

بر اساس این گزارش، همزمان با تاسوعای حسینی (ع)، اعضای کاروان آسیایی همبستگی با مردم غزّه در محفل عاشورائی هنرمندان حوزه هنری آذربایجان شرقی و ششمین سوگواره تجسمی « 72 بغض بوم » در تبریز حضور می‌یابند.

گفت‌وگوی اعضای این کاروان با شبکه استانی سهند، نمایش فیلم مستند کاروان آزادی، برگزاری کنفرانس خبری، اهدای نقاشی‌های کودکان تبریزی به کودکان غزه و امضای طومار مردمی حمایت از مردم غزه، از دیگر برنامه‌های کاروان همبستگی در تبریز خواهد بود.

گفتنی است، اعضای کاروان صبح روز عاشورا، تبریز را به مقصد شهر ماکو و مرز بازرگان ترک خواهند کرد./935/`202/s
ارسال نظرات