۲۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۹۳۱۷۹
امام جمعه اهر:

ولایت فقیه سبب خنثی شدن توطئه فتنه گران است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهر گفت: آنان که هنگام فتنه موضع بی‌تفاوتی نسبت به دین اتخاذ می‌کنند، در محکمه تاریخ تا ابد محکوم هستند.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام جواد حاجی‌ زاده، عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی امروز در جمع عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) در مسجد طوبی تبریز اظهار داشت: نخبگان در حوادث سال گذشته به نقش تاریخی خود عمل نکردند و همچون دوران امام حسین(ع) بی تفاوت بودند و دنیاگرا شدند.

وی خاطر نشان کرد: در دوران فتنه، عوام نقشی ارزنده تر از خواص داشتند، چراکه با تبعیت از ولایت و کسب بصیرت توانستند کوران حوادث را پشت سر گذاشته و توطئه دشمنان را خنثی کنند.

امام جمعه اهر گفت: با نگاهی به تاریخ خواهیم دید که نخبگان و خواص بی‌ تفاوت هیچ‌گاه مورد ستایش واقع نشده‌ اند، چرا که به تکلیف تاریخی خود عمل نکرده‌ و عوام را نسبت به توطئه فتنه گران آگاه نساخته اند.

وی با بیان این که تاریخ قابلیت تکرار دارد، گفت: آنهایی که زمانی در قالب انقلابی ظاهر شدند و امروز در مقابل انقلاب شمشیر می ‌کشند و علیه انقلاب بیانیه صادر می‌کنند بدانند که با وجود ولایت فقیه هیچ غلطی نمی‌توانند کنند.

حجت الاسلام حاجی زاده تصریح کرد: آنان که با ادعای خط امامی بودن و با افتخار به سوابق انقلابی خود، اظهارات شخصیشان را به کرسی می نشاندند، در حوادث اخیر چهره واقعی خود را نشان دادند.

وی ادامه داد: متأسفانه هنوز عده ای از مسببان اصلی حوادث سال گذشته درس عبرت نگرفته اند و بار دیگر به دنبال فتنه انگیزی هستند و دوباره اشتباهات گذشته خود را تکرار و بر مواضع غلط خود اصرار می ورزند.

حجت الاسلام حاجی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با مقایسه فتنه سال گذشته با فتنه انگیزی بنی امیه در محرم سال 61 هجری قمری اظهار داشت: بی‌تفاوتی آفت بزرگ جامعه اسلامی و دینی است، مسلمانان باید بدانند که امام حسین(ع) شهید امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با تامید بر این که همگان در قبال توطئه های شوم دشمنان مسؤولیم، خاطرنشان کرد: آنها که هنگام هجوم فتنه موضع بی‌تفاوتی نسبت به دین اتخاذ می‌کنند، بی‌تردید در محکمه تاریخ تا ابد محکوم هستند.

عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی در پایان با تاکید بر خرافه زدایی از مجالس عزاداری ماه محرم، گفت: مجالس عزاداری نقش کلیدی و محوری در احیا و ترویج مکتب ولایت دارد، از این رو باید نهایت تلاش خود را برای جلوگیری از نفوذ خرافه و بدعت های کذایی به کار بندیم./935/پ202/الف
ارسال نظرات