۲۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۹۳۱۸۱
استاندار گیلان:

ولایت مداری ملت ایران عامل خنثی شدن توطئه های دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ استاندار گیلان با تأکید براین که باید ولایتمداری ملت ایران را پاس بداریم، گفت: عزت کنونی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به واسطه پشتیبانی ابن ملت از نظام در عرصه های مختلف است.
استاندار گيلان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، روح الله قهرمانی، استاندار گیلان، امروز در نخستین همایش شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در رشت، با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش گفت: امام حسین (ع) در زمانه ای که جامعه اسلامی مردم مسؤولیت خود را بدرستی انجام ندادند با احساس مسؤولیت الهی اش برای نجات اسلام به میدان آمد و مظلومانه به شهادت رسید.

وی با بیان این که همه مردم بویژه رؤسا و کارمندان ادارات و نهادها باید حس مسؤولیت پذیری را از قیام عاشورا درس بگیرند، افزود: امام حسین(ع) همه خاندان و یاران باوفایش را برای حفظ ارزش های اسلامی هزینه کرد اما ما که ادعای رهروی آن بزرگوار را داریم به دنبال پیگیری کارهای دنیایی خود و دوستانمان هستیم.

نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه سخنان خود با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر تنها مربوط به برخی کارهای ظاهری نیست گفت: امر به معروف و نهی از منکر تنها مربوط به تذکر دادن به افراد بدحجاب و برخورد با اراذل و اوباش نیست، ما باید جسارت و شهامت لازم را داشته باشیم جلوی سوء استفاده ها را هم بگیریم.

وی افزود: زمانی که امام حسین(ع) الگو و پشتوانه ما است باید عافیت طلبی را کنار بگذاریم و این متاع عزیز عمر را به قیمت ارزان نفروشیم.

استاندار گیلان ادامه داد: قطع ریشه دروغ، خودخواهی و انحصار طلبی سیری ناپذیر دیگران امر به معروف و نهی از منکر است.

وی خطاب به مسؤولان ادارات گفت: باید سنگینی بار ناملایمات را به دوش بگیریم و برای مردم کار کنیم کارکردن برای مردم خود معروف بزرگی است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان این که میزان رضایتمندی ارباب رجوع از ادارات استان بر اساس آمارها نسبت به دیگر مناطق کشور از وضعیت بهتری برخوردار است، افزود: اما با این وجود باز هم به مدیران ادارت تذکر می دهم که مردم به اندازه کافی از آنها راضی نیستند ما باید کشور خود را با کار کردن بسازیم و نباید فقط حرف تحویل مردم دهیم.

استاندار گیلان تأکید کرد: باید قدردان ملت بزرگوار ایران باشیم که خلق حماسه های جاودان در عرصه های مختلف انقلاب از جمله فتنه سال گذشته، حماسه بزرگ نهم دی را با بصیرت و آگاهی آفریدند.

وی اشاره کرد: ما باید محورهای اصلی خلق این حماسه ماندگار را قدر بدانیم و خاستگاه دینی انقلاب اسلامی ایران و دینمداری مملکت را به رخ بکشیم.

قهرمانی با بیان این که مردم ایران هیچگاه حسین زمان خویش را تنها نمی گذارند تأکید کرد: ارج نهادن به ولایتمداری مردم این است که خود را به معنای واقعی کلمه در خدمت مردم قرار دهیم و از سیاسی کاری، مصلحت طلبی و عاقبت طلبی بپرهیزیم و به زیاده خواهی دیگران تن ندهیم.

نماینده عالی دولت در گیلان تأکید کرد: باید ولایتمداری والای ملت ایران را پاس بداریم چرا که عزت کنونی جمهوری اسلامی ایران به واسطه پشتیبانی مردم از رهبر معظم انقلاب و ریاست محترم جمهوری است.

امام جمعه ی لاهیجان نیز در این مراسم با اشاره به این که کسی که فریضه امر به معروف و نهی از منکر را انجام می دهد در مسیر حب الهی قرار دارد، گفت: قدردانی و شکرگذاری واقعی نظام اسلامی داشتن اتحاد و وحدت در امر به معروف و نهی از منکر است./950/پ202/الف

ارسال نظرات