۲۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۹۳۱۹۶

آغاز به کار 87 اکیپ ناظر بر ذبح شرعی در آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ 87 اکیپ متشکل از 213 بازرس بهداشتی و روحانی در تبریز و شهرستانها به صورت رایگان بر ذبح دام های قربانی عزاداران حسینی نظارت می کنند.
ذبح شرعي
به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی آذربایجان شرقی، بهراد زندیه آمادگی کامل این اداره کل را جهت نظارت شرعی و بهداشتی بر ذبح دامهای قربانی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی اعلام کرد.

زندیه ضمن تأکید بر تأمین سلامت و بهداشت جامعه و پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام گفت: هرگونه کشتار دام خارج از کشتارگاه ممنوع است اما بر اساس تبصره دو ماده دو آیین‌نامه بازرسی و معاینه بهداشتی گوشت مبنی بر اینکه کشتار دام‌های قربانی در تاسوعا و عاشورای و مراسم مذهبی و ملی در خارج از کشتارگاه مجاز است، در همین راستا اکیپهای ثابت و سیار این اداره کل در روز تاسوعا از ساعت شش بعد از ظهر تا پایان عزاداری‌ها و در روز عاشورا از ساعت 9 صبح آماده بازرسی و نظارت شرعی و بهداشتی بر دامهای قربانی هستند.

وی اضافه کرد: بر همین اساس، اکیپهای ثابت در شهرستان تبریز در محل کشتارگا‌ه‌ تبریز و شبکه دامپزشکی شهرستان تبریز، مؤسسه خیریه حمایت از مستمندان و در شهرستان‌ها در محل کشتارگاه‌های دام و شبکه‌های دامپزشکی شهرستان آماده نظارت بر کشتار دام‌های قربانی هستند.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی همچنین اظهار داشت: هدف از این طرح ارائه خدمات بهداشتی و شرعی برای عزاداران حسینی در سطح استان است، لذا از مردم خواست جهت بهره‌گیری از خدمات اکیپهای سیار در تبریز با شماره های 4439272 و 4442533 و در شهرستان ها با شبکه دامپزشکی تماس بگیرند./935/د102/س
ارسال نظرات