۲۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۹۳۲۰۳
نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان:

جنایت تروریستی چابهار با هدف تفرقه بین شیعه و سنی صورت گرفت

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، با محکوم کردن جنایات تروریستی در شهر چابهار، این جنایت را طراحی استکبار جهانی و آمریکا برای ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمانان و شیعه و سنی دانست.
حجت الاسلام والمسلمين سليماني، امام جمعه زاهدان حجت الاسلام والمسلمين عباسعلي سليماني، نماينده ولي فقيه در استان سيستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان،
حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با محکوم کردن جنایت تروریستی شهر چابهار در تاسوعای حسینی و کشته و زخمی شدن شماری از هموطنانمان در این حادثه، این جنایت را طراحی استکبار جهانی و آمریکا دانست.

وی ابراز داشت: با رشد سیاسی که در کشورهای اسلامی به ویژه ایران اسلامی به وجود آمده است، جای هیچ گونه شک و شبهه ای نیست که استکبار جهانی و آمریکا پشت صحنه این جنایت هستند.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: استکبار جهانی می خواهد با سوء استفاده از گسل های قومی، در بین فرقه ها و اقوام مختلف تفرقه ایجاد و نقشه های شوم خود را عملیاتی کند.

وی تصریح کرد: امروز تنها کشوری که در برابر قدرت های استکباری ایستاده و آنها را به چالش کشانده، جمهوری اسلامی ایران است و این مساله دشمنان و استکبار جهانی را عصبانی کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمانی ابراز داشت: استکبار جهانی و دشمنان در این منطقه نیز با سوء استفاده از تفکر غلط و منحط سلفی گری می خواهند در بین اقشار و توده های مختلف مردم تفرقه و اختلاف ایجاد کنند.

وی افزود: برادران شیعه و سنی در شهر چابهار زندگی مسالمت آمیز و بسیار خوبی داشته و دارند و دشمنان و استکبار جهانی می خواهند در این شهر تفرقه ایجاد کنند، از این رو اماکن و مناسبت های مقدس همچون تاسوعای حسینی را برای نیات و اهداف شوم خود انتخاب می کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمانی گفت: در این حادثه تروریستی، شماری از اهل سنت نیز به شهادت رسیده اند و ما این جنایت را به شدت محکوم می کنیم. /924/ت301/ج
ارسال نظرات