۲۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۹۳۲۲۴
معاون سیاسی استاندار سیستان و بلوچستان:

تلاش در راه رسیدن به حقیقت سبب خنثی سازی فتنه ها است

خبرگزاری رسا ـ معاون سیاسی استاندار سیستان و بلوچستان، گفت: اگر در مقطع و عصر صدر اسلام و پیامبر عظیم الشأن آن، برخی به مناسب ترین شکل حق و باطل را می شناختند و ادای وظیفه می کردند؛ چه بسا حادثه عاشورا اتفاق نمی افتاد.
عزاداري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، علی عزیزی، معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان، در جمع سوگواران حسینی هیأت عزادری بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان سیستان و بلوچستان، با تسلیت ایام محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان از این روزها به ایامی یاد کرد که حضرت زهرا (س) و همه مردم ایران اسلامی و دلدادگان مکتب حسینی در آن عزادار و سوگوار هستند.

وی، اظهار داشت: یکی از وظایف شیعیان حسین بن علی(ع) و وفاداران مکتب حسینی برپایی عزاداری سرور و سالار شهیدان است و ایران اسلامی چه زیبا این درس و این عظمت عزای حسین (ع) را به‌جا می‌آورد.

عزیزی، افزود: اگر چه به واسطه ارادت و عشق و اعتقاد به مکتب حسینی و فرهنگ ناب علوی در این ایام عزادار و در سوگ فرزند زهرا(س) همه نالان هستیم؛ اما به یقین یکی از وظایف شیعیان حضرت سید الشهدا(ع) درس گرفتن از مکتب عاشورا و حسین(ع) است.

وی بیان داشت: این‌که چرا این حادثه تاریخ اتفاق افتاد و کسانی که علیه امام علی(ع) شمشیر کشیدند، پس از چند سال فرزندش حسین را به شهادت رساندند از سؤالات بزرگ شیعیان است و کسانی که از آن مکتب درس گرفتند باید در این ایام به پاسخ آن سؤال برسند.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان، در ادامه به عوامل شکل گیری واقعه عاشورا اشاره کرد و گفت: اولین عاملی که این عزای جاودان را رقم زد عدم اطاعت از رسول خدا (ص) و فرامین الهی است.

وی، عدم شناخت حق از باطل و عدم شناخت جریان‌های روز را دومین عامل شکل گیری این واقعه نام برد و تصریح کرد: اگر در مقطع و عصر صدر اسلام و پیامبر عظیم الشأن آن، برخی به مناسب ترین شکل حق و باطل را می شناختند و ادای وظیفه می کردند؛ چه بسا این حادثه اتفاق نمی افتاد.

عزیزی، همچنین عافیت طلبی، دنیا طلبی و سهم خواهی را سومین عامل عنوان کرد و افزود: کسانی که این واقعه را به وجود آوردند از کلمه حق شروع کردند و در واقع از کلمه حق به مسیر باطل رفتند و این مسیر را آنقدر طی کردند و بر طبل دنیا خواهی کوبیدند که ما حصل آن شهادت فرزند زهرا(س) شد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان، خطاب به عزاداران حسینی، خاطر نشان کرد: اگر در این مقطه حساس دور هم جمع می شویم باید به این نکته مهم هم توجه کنیم که در کنار عزای حسینی معرفت و بصیرت حسینی هم لازم است.

وی، با تأکید بر این که، باید امروز امت و جهان اسلام در ادامه این حرکت ارزشمند الهی تلاش کنند، گفت: اگر امروز بصیرت و معرفت حسینی و درس های گرفته شده از مکتب حسینی نباشد چه بسا ما هم به خطا برویم و نتوانیم مکتب حسین را یاری کنیم.

عزیزی، یاد آور شد: مسیر و راه و فرهنگ حسین(ع) را باید در جامعه طی طریق کنیم همان گونه که در 32 سال گذشته ملت ایران اسلامی این مسیر را طی کردند.

گفتنی است، مراسم عزداری و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) همزمان با آغاز ماه محرم از شانزدهم آذرماه جاری به مدت ده شب در محل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) بر پا است و در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان، حجت الاسلام سید جواد علوی، نمانیده ولی فقیه در سپاه سلمان استان، علیرضا عظیمی جاهد، فرمانده سپاه سلمان و حجت الاسلام خانبلوکی، از اساتید حوزه علمیه قم حضور یافتند و به سخنرانی پرداختند./940/پ202/س
ارسال نظرات