۲۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۹۳۲۲۹
همزمان با سراسر کشور؛

نماز ظهر عاشورا در قم به امامت آیت الله مکارم شیرازی اقامه شد

خبرگزاری رسا ـ نماز باشکوه ظهر عاشورا در حرم مطهر حضرت معصومه‌(س) و خیابان های منتهی به این مکان مقدس به امامت حضرت آیت الله مکارم شیرازی اقامه شد.
آرشيوي آرشيوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در دهمین روز از ماه محرم الحرام، همزمان با فرا رسیدن لحظه اذان ظهر، مردم عزادار شهر مقدس قم، به یاد نماز ظهر امام حسین(ع) در روز عاشورا، مراسم عزاداری را متوقف کرده و نماز اول وقت را به جماعت اقامه کردند.

این گزارش حاکی است، در ظهر روز عاشورای حسینی مردم داغدار و عزادار شهر مقدس قم به تاسی از نماز ظهر عاشورای امام حسین (ع) در سرزمین کربلا، دسته‌های عزاداری نوحه‌خوانی و مراسم‌های خود را متوقف کردند و به اقامه نماز جماعت پرداختند.

نماز ظهر عاشورا امروز در حرم کریمه اهل بیت (ع) و خیابان های اطراف به امامت حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید اقامه شد و استقبال جمعیت نمازگزار به حدی بود که شبستان امام خمینی(ره)،صحن‌های حرم مطهر و همچنین خیابان‌های منتهی به حرم مطهر مملو از جمعیت نمازگزار شده بود.

گفتنی است، مراسم شب و روز عاشورای حسینی با حضور ارادتمندان و عزاداران آن امام همام، در حرم کریمه اهل بیت، اماکن مقدس و مساجد و تکایا باشکوه خاصی برگزار شد و عزاداران در سوگ این مصیبت بزرگ به سر و سینه زدند.

همچنین در دفتر مقام معظم رهبری در قم و همچنین مساجد، تکایا و حسینیه‌ها نیز نماز ظهر عاشورا برگزار و مراسم سوگواری و عزاداری روز عاشورا باشکوه خاصی برگزار شد. /924/پ201/ج
ارسال نظرات