۲۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۹۳۲۶۳
امام جمعه شوشتر:

بصیرت دهی به جامعه باید هدف اصلی مبلغان باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شوشتر با بیان این که حضرت زینب‌ کبری (س) برای بصیرت‌دهی به جامعه در زمان شهادت امام حسین (ع) بسیار تلاش کرد از مبلغان حوزه خواست همچون آن حضرت در این راه تلاش بیشتری کنند.
حجت الاسلام محقق، امام جمعه شوشتر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام سیدجلیل محقق، امام جمعه شوشتر، شب گذشته در مراسم شام غریبان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) این شهرستان، اظهار داشت: زینب کبری (س) برای بصیرت‌دهی به جامعه از هر فرصتی استفاده کرد و حتی مرثیه خوانی برای سید و سالار شهیدان را بر اساس اصول سیاسی انجام داد.

وی با اشاره به خطبه حضرت زینب کبری (س) در مجلس یزید، گفت: خطاب‌های حضرت زینب (س) به یزید نیز از این نوع است زیرا تلاش دارد تا گذشته و حال یزید را به نمایش درآورد و در این باره بسیار موفق بوده است.

امام جمعه شوشتر با اشاره به اینکه حضرت زینب (س) توانایی سخنوری را از پدر به ارث برده بود، گفت: زمانی که مردم کوفه و شام سخنرانی حضرت زینب را می شنیدند همگی با هم می‌گفتند که این صدای علی (ع) است.

وی با اشاره به اینکه باید درباره پس از شهادت امام حسین (ع) به جامعه اطلاع رسانی شفاف و صحیح کرد، گفت: اطلاع رسانی صحیح پس از قیام امام حسین (ع) برای جامعه امری ضروری است و در این باره باید تلاش کرد تا مستند‌ترین نقل‌ها به مردم برسد.

حجت الاسلام محقق با تاکید بر اینکه مستندترین و معتبر‌ترین مقتل، مقتل لهوف است، خاطرنشان کرد: مقتل لهوف به استناد همه دانشمندان علم رجال معتبرترین مقتل است و این مقتل از طرف مقام معظم رهبری نیز تائید شده است. 

وی با اشاره به کتاب خصائص الحسینیه شیخ‌جعفر شوشتری تاکید کرد: کتاب خصائص‌الحسینیه شیخ جعفر شوشتری از کامل‌ترین کتاب‌هایی است که در باره عاشورا نوشته شده است. کتاب خصائص‌الحسینیه برخی از مطالبی را نگاشته است که تاکنون در هیچ کتابی نوشته نشده است؛ زیرا شیخ جعفر شوشتری با کرامت خود برخی از این حقایق را از امام حسین (ع) دریافت کرده است.


حجت‌الاسلام محقق، با اشاره به این که مجاهدت امام حسین (ع) تنها برای هدایت و راهنمایی مردم بود، افزود: راهنمایی مردم و هدایت اصلی‌ترین هدف امام حسین (ع) بود و به این دلیل نهضت حسینی را می‌توان نوعی مجاهدت در راه اسلام نام نهاد؛ امام حسین (ع) با شهادت خود توانست اسلام را به مسیر صحیح بازگرداند.

این استاد حوزه علمیه، در ادامه سخنان خود، خاطر نشان کرد: تنها راه به دست آوردن سعادت دنیوی و اخروی، شرکت در مجالس اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) است؛ خداوند کسی را که دوستدار خود کند، محبت امام حسین (ع) را در دلش جای می‌دهد.

آراسته شدن جوانان ایران اسلامی به اخلاق ناب محمدی (ص)، از مهم‌ترین ارکان حکومت صالح جهانی است

رییس شورای فرهنگ عمومی شوشتر، با بیان این که دنیا تشنه مهدویت است، خاطرنشان کرد: امروزه دنیا به ظهور روشنی‌بخش جهان و تاریک‌کننده پلیدی‌ها اعتقاد دارند و برای ظهور آن نیز به شیوه خودشان دعا می‌کنند.

امام جمعه شوشتر در ادامه سخنان خود به ولایت‌مداری یاران امام حسین (ع) که موجب ایستادگی آنها در برابر دشمنان شد، اشاره کرد و اذعان داشت: جوانان و نوجوانان ایران اسلامی باید با هوشیاری و آگاهی خویش در برابر دشمنان ایران اسلامی ایستادگی کنند و از رهبر معظم انقلاب پشتیبانی نمایند چرا که با ولایت‌مداری و معرفت نسبت به منجی عالم بشریت موجب زمینه‌سازی برای ظهور این امام همام می‌شویم.

حجت الاسلام محقق، با بیان این که آراسته شدن جوانان و نوجوانان ایران اسلامی به اخلاق ناب محمدی (ص)، از مهم‌ترین ارکان حکومت صالح جهانی است، گفت: دشمنان در تلاش هستند تا با ترویج فرهنگ غربی، اخلاق و روحیات جوانان را از اسلام ناب و انقلاب اسلامی منحرف کنند، بنابر این ترویج فرهنگ عاشورایی در بین جوانان و نوجوانان بهترین شیوه برای از بین بردن دسیسه دشمنان است./945/پ202/ص
ارسال نظرات