۲۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۹۳۳۵۲

راهپیمایی وحدت در چابهار برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ علما و مردم اهل سنت شهرستانهای چابهار، نیکشهر، کنارک، سرباز و بخش‌های تابعه این مناطق در محکومیت جنایت تروریستی روز تاسوعای چابهار، راهپیمایی اعتراض آمیزی با عنوان اتحاد برگزار کردند .
تجمع
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، علما و مردم اهل سنت شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کنارک، سرباز و بخشهای تابعه این مناطق روز شنبه در محکومیت جنایت تروریستی تاسوعای چابهار، راهپیمایی اعتراض آمیزی با عنوان اتحاد برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، شرکت کنندگان با سردادن شعارهای «مرگ بر آمریکا» ،« مرگ بر اسراییل»، «مرگ بر منافق» و «اشرار مسلح اعدام باید گردند»، هر گونه اقدام تروریستی را که با هدف ایجاد تفرقه میان مسلمانان شیعه و سنی انجام می شود، محکوم کردند و آمادگی خود را در پاسداری از آرمانهای انقلاب اسلامی ایران اعلام داشتند .
علما و مردم اهل سنت جنوب سیستان و بلوچستان، همچنین در انی راهپیمایی با حمل پارچه نوشته هایی در محکومیت این جنایت تروریستی، آمادگی خود را برای اجرای فرامین رهبری معظم انقلاب اعلام کردند.

همچنین در این مراسم پایانی این راهپیمایی حجت الاسلام ابراهیم حمیدی، رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان و مولوی عبد الرحمان ملازهی، امام جمعه اهل سنت چابهار به سخنرانی پرداختند و در پایان بیانیه ای در شش بند در محکومیت جنایت تروریستی روز تاسوعای چابهار قرائت شد که با تکبیر حاضران مورد تأیید قرار گرفت.

در بخش‌هایی از این بیانیه آمده است: بار دیگر دشمنان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که چشم دیدن پیشرفت و تعالی کشور و اتحاد و انسجام ملت ایران را ندارند، در توطئه ای سازمان یافته و با اهداف شوم ایجاد تفرقه قومی و مذهبی با استفاده از عوامل فریب خورده در تاسوعای حسینی مردم مسلمان و مومن را به خاک وخون کشیدند.

همچنین این بیانیه می افزاید: ما مرزداران شرق کشور با تمسک به خدا، قرآن و پیامبر پیمان می بندیم که در سایه نظام جمهوری اسلامی وحدت خود را حفظ کرده و به دشمنان قسم خورده این مرز و بوم اجازه ندهیم فضای عطر آگین وحدت اسلامی را مخدوش کنند./940/پ203/س
ارسال نظرات