۲۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۹۳۳۶۴
امام جمعه بناب:

ولایت‌شناسی و ولایت‌مداری دو عبرت بزرگ عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بناب گفت: ولایت‌شناسی و ولایت‌مداری واقعی را باید در تاریخ عاشورا و کربلا مطالعه و جستجو کرد.
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت‌الاسلام مصطفی باقری‌ بنابی، امام جمعه بناب، عصر امروز در جمع طلاب و روحانیان حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب اظهار داشت: رساندن انسان به اصالت و حقیقت اسلام ناب محمدی‌(ص)، فلسفه و هدف نهضت عظیم کربلا بوده است.

وی امام حسین (ع) را الگوی آزادگان و آزاداندیشان عالم دانست و افزود: امام حسین (ع) هرگز اجازه نمی‌ داد تا استکبار با ظلم و بیداد خود جامعه‌ای را به شقاوت و پوچ‌گرایی سوق دهد؛ بلکه می‌کوشید به هر شکل ممکن امت اسلامی و جامعه را از بد ذاتانی که درصدد تفسیر به رأی از اسلام بودند، نجات دهد.

حجت الاسلام بنابی با تأکید بر مطالعه در خصوص حقیقت و فلسفه اصلی نهضت حسینی تصریح کرد: باید ریشه های این نهضت اصیل اسلامی را یافت، چراکه انقلاب سیدالشهدا انقلاب برگرفته از شعار حقیقی انسان‌های آزاده‌ای بود که می‌خواستند بدون قید و بند زندگی سالم همراه با معنویت را تجربه کنند.

امام جمعه بناب ادامه داد: در طول تاریخ قیام‌های مختلفی صورت گرفته و در حافظه تاریخ بایگانی شده است، اما قیام امام حسین‌(ع) به خاطر اصالت و ماهیت پیام خود هر روز و هر سال با حقیقتی روشن در جامعه مطرح شده و فلسفه آن بیان می‌شود.

وی یکی از اصلی‌ترین پیام این نهضت تاریخی را تأکید بشر در آزادگی و دوری از هرگونه پذیرش ظلم و ستم استبدادگران برشمرد و خاطر‌نشان کرد: درس بزرگ عاشورا بصیرت، ولایت‌شناسی و ولایتمداری است.

حجت الاسلام بنابی با بیان این‌که بصیرت به معنای کمال، موقعیت‌شناسی، دوست و دشمن‌شناسی است، تصریح کرد: ولایت‌شناسی و ولایتمداری واقعی را باید در تاریخ عاشورا و کربلا مطالعه و جستجو کرد.

وی افراط و تفریط نسبت به منویات رهبر فرزانه انقلاب را خطری برای قوام نظام اسلامی دانست و گفت: باید دغدغه های رهبر معظم انقلاب را شناخت و مورد تحلیل و بررسی قرار داد./935/پ202/س
ارسال نظرات