۲۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۹۳۳۶۹
همزمان با روز وحدت حوزه و دانشگاه؛

نخستین هم اندیشی اساتید حوزه و دانشگاه مازندران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با روز وحدت حوزه و دانشگاه نخستین هم اندیشی اساتید حوزه های علمیه و دانشگاه های پیام نور مازندران برگزار شد.
هم انديشي حوزه و دانشگاه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الااسلام ولی الله مرادیان، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور مازندران، در این هم اندیشی با بیان این که این نشست به منظور ارتباط بیشتر دو قشر علمی کشور برگزار شده است، گفت: امروز ما نیازمند وحدت عملی میان حوزه و دانشگاه در کشور هستیم.

وی، وحدت حوزه و دانشگاه را سبب شکوفا شدن علوم در ایران اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: وحدت این دو مرکز علمی کشور بسیار مورد تأکید امام راحل قرار گرفته است.

حجت الاسلام مرادیان با تأکید بر این که امروز هم حوزه و هم دانشگاه به یکدیگر نیاز دارند، ادامه داد: باید با برنامه ریزی مناسب شاهد وحدت عملی این دو جریان مهم در کشور باشیم.

وی با اشاره به این که دانشگاه پیام نور مازندران 18 شهر استان مازندران فعال است، تصریح کرد: 51 هزار دانشجو و 121 هیأت علمی با پنج هزار عضو مدعو در استان فعالیت دارد.

حجت الاسلام مرادیان خاطرنشان کرد: در جهت تقویت حوزه و دانشگاه باید طوری عمل شود که تعالی و رشد یکی مانع رشد دیگری نشود که در این صورت بطور حتم متضرر خواهیم شد.

رییس دانشگاه پیام نور ساری نیز در این هم اندیشی با مهم ارزیابی کردن وحدت حوزه و دانشگاه گفت: وحدت این دو مرکز مهم در نظام اسلامی تاکنون اثرات بسیار خوبی در پی داشته است.

حسن مبینی، رییس دانشگاه پیام نو رساری، با بیان این که وحدت عملی و کاربردی حوزه دانشگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به سعادت و تعالی خواهند رساند، ادامه داد: امروز ایران اسلامی بیش از هر زمان دیگر نیازمند وحدت حوزه و دانشگاه است.

وی با بیان این که هر دو مرکز علمی کشور باید زمینه رسیدن وحدت عملی بین خود را مورد بررسی و تحلیل قرار دهند، افزود: باید موانع پیش روی این وحدت از میان برداشته شود.

رییس دانشگاه پیام نورساری، حوزه و دانشگاه را مکمل یکدیگر دانست و باتأکید براین که بدون وحدت عملی این دو مرکز علمی مهم کشور پیشرفت علمی و دینی در نظام اسلامی به وجود نخواهد آمد، گفت: عدم وحدت حوزه و دانشگاه سبب نقصان در رشد علمی و دینی کشورخواهد شد./950/پ202/الف
ارسال نظرات