۲۷ آذر ۱۳۸۹ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۹۳۳۷۱
معاون مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی:

ترویج و تقویت فرهنگ اسلامی، بهترین راه مبارزه با جنگ نرم است

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهشی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: ‌اگر هدف اصلی جنگ نرم تغییر باورها و ارزش های اسلامی است، بنابراین بهترین راه مبارزه با آن ترویج و تقویت فرهنگ اسلامی و الهی است.
آرم مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني
به گزارش خبرگزاری رسا در گرگان به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول، حجت الاسلام احمد حسین شریفی، معاون پژوهشی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی قم، امروز در جلسه هم اندیشی اساتید بسیجی با عنوان «جنگ نرم و رسانه» که در این واحد دانشگاهی برگزار شد، ضمن تشریح جنگ های سخت و نیمه سخت، از جنگ نرم به مثابه راهبرد و استراتژی انتخابی نظام سلطه، برای تسلط بر افکار و اراده ملت ها و دگرگونی باورها و ارزش های آنان یاد کرد و افزود: جنگ رسانه ای در واقع استفاده از رسانه ها برای تضعیف کشور هدف و بهره گیری از توان و ظرفیت رسانه ها اعم از رسانه های نوشتاری، دیداری و شنیداری به منظور کسب منافع است.

وی با تاکید بر این که مقاومت در برابر باورها و ایدئولوژی غرب، عامل جنگ نرم دشمنان است، به بیان سخنان امام خمینی(ره) به مناسبت سالگرد کشتار خونین حجاج در مکه پرداخت و گفت: نکته مهمی که همه ما باید به آن توجه کنیم و آن را اصل و اساس سیاست خود با بیگانگان قرار دهیم این است که دشمنان ما و جهانخواران تا کی و تا کجا ما را تحمل می کنند و تا چه مرزی استقلال و آزادی ما را قبول دارند. به یقین آنان مرزی جز عدول از همه هویت ها و ارزش های معنوی و الهی مان نمی شناسند.

حجت الاسلام شریفی با بیان این مطلب که تمدن اسلامی از لحاظ مساحت بعد از تمدن غربی بیشترین قلمرو مساحتی را دارد، از کاهش تدریجی تمدن غربی از حدود 40 به 24 درصد در طول صد سال گذشته خبر داد و افزود: با وجود این که تمدن غربی در سال 1920 نیمی از وسعت جهان را در اختیار داشته است، خوشبختانه امروز در مقابل تمدن اسلامی که با سرعت فزاینده ای رو به رشد است فقط کمتر از یک چهارم جهان را در اختیار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، قطع دست غربیان از منافع کشور، پاگذاشتن به حریم دانش های ممنوعه، تهدید دوستان غرب و تقابل باورها و ایدئولوژی را از علل تقابل غرب و جمهوری اسلامی خواند و خاطرنشان کرد:‌ نوع نگاه جمهوری اسلامی به جهان، انسان، سیاست، امنیت، معنویت، سعادت، اخلاق و عدالت کاملاً با نوع نگاه غریبان متفاوت است.
 
معاون پژوهشی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در بخش دیگری از سخنان خود نا واقع گرایی، نسبی گرایی، اومانیسم، سکولاریسم، کثرت گرایی و اصالت لذت و سود را از مبانی اندیشه جنگ نرم برشمرد و افزود: شناخت ابزارهای دشمن در جنگ نرم شرط لازم ورود به صحنه این مبارزه است و بدون شناخت ابزارهای این جنگ هرگز نمی توان امیدی به مقابله نتیجه بخش با دشمن داشت.
 
وی در پایان با اشاره به نقش دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی در پیشرفت علمی کشور، ترویج قومیت گرایی، بهره برداری از آسیب های اجتماعی، الگوسازی متناسب با فرهنگ غرب، فرقه سازی، تخریب هدفمند فرهنگ اسلامی را از جمله شگردهای دشمنان در جنگ نرم بر علیه دانشگاه ها دانست و بیان داشت: ‌اگر هدف اصلی جنگ نرم تغییر باورها و ارزش های اسلامی است بنابراین بهترین راه مبارزه با آن ترویج و تقویت فرهنگ اسلامی و الهی است که این وظیفه اساتید را دوچندان می کند./950/د102/الف
ارسال نظرات