۲۸ آذر ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۹۳۳۸۵
مدیر مرکز تخصصی علوم حدیث حوزه علمیه قم:

وهابی‌ها عوامل یاری دهنده سیاست‌های استکبار هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز تخصصی آموزش علوم حدیث حوزه علمیه قم، فرقه‌های وهابیت و بهائیت را زاییده توطئه‌های استکبار جهانی، دانست و اظهار داشت: وهابی ها و بهائیان عوامل کمک دهنده به سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیسم هستند.
حجت الاسلام و المسلمين خوشنويس، استاد حوزه علميه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام محمدجعفر خوشنویس، استاد حوزه علمیه قم، روز گذشته، در همایش آشنایی با جنگ نرم و پاسخگویی به شبهات دینی در شهرستان امیدیه، اظهار داشت: استعمار جدید شیوه‌ای را از حدود دویست سال پیش آغاز کرده و تلاش دارد، میان مسلمانان اختلاف و جدایی بیاندازد.

مدیر مرکز تخصصی آموزش علوم حدیث حوزه علمیه قم، با بیان این که دشمنان تا حدودی نیز در اهداف خود موفق شدند و توانستند برخی کشورهای اسلامی را ذلیل استعمار کنند، ابراز داشت: در حال حاضر برخی از حکومت‌های اسلامی دقیقاً عمال استعمار هستند و علیه مسلمانان کار می‌کنند.

وی با تاکید بر این که فرقه‌های وهابیت و بهائیت زاییده توطئه‌های استکبارجهانی هستند، تصریح کرد: وهابی ها و بهائیان عوامل کمک دهنده به سیاست‌های آمریکا و اسرائیل هستد؛ فرقه بهائیت با اسراییل غاصب و آمریکا همکاری شدیدی دارد و زمانی یک بهایی در ایران دستگیر می‌شود، فریاد آمریکا در می‌آید و این نشانه حمایت سران کاخ سفید از بهایی‌ها است.

حجت الاسلام خوشنویس، ادامه داد: اخیرا بهایی‌ها شگردهای جدیدی را برای به دام انداختن ایرانی‌ها به ویژه در کشورهای عربی به‌کار گرفته‌اند و مأموریت آنها این است که مردم ایران به ویژه قشر نوجوان و جوان جامعه را با ترفندهای مختلف به دام خود کشانده و شکار کنند.

این استاد حوزه علمیه قم، با تأکید بر این که روحانیت باید برای مقابله با این ترفندها چاره‌اندیشی کند، اظهار داشت: با توجه به اینکه ایرانی‌ها به منظور زیارت و سیاحت به کشورهای عربی سفر می‌کنند، از این رو فرقه بهائیت تلاش دارد، با دایر کردن مغازه در این کشورها، ایرانی‌ها را گرفتار دام خود کند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران از سوی فرق مختلف به ویژه وهابیت و بهائیت، همواره مورد تهدید واقع شده و می‌شود، گفت: دامنه بحث در مورد وهابیت و بهائیت، بسیار گسترده بوده و نیازمند زمان بیشتری است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که فتنه انسان را از دین خارج می‌کند، افزود: تلاش وهابیت و بهائیت این است که انسان‌ها را از دین خارج کند و در زمان حاضر نیز فعالیت و فتنه آنها بیشتر شده است؛ پس از پیروزی انقلاب، بزرگان فرقه بهائیت از ایران فرار کردند، ولی متأسفانه اخیرا برخی از آنان بازگشته و برای رسیدن به اهداف دشمنانه خود، سرمایه‌گذاری می‌کنند. 

وی با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت میان مسلمانان‌ اظهار داشت: مسلمین باید دست از اختلاف بردارند و آیه شریفه «واعتصموا بحبل‌الله جمیعاً و لاتفرقوا» را سرلوحه کار خود قرار دهند.

مدیر مرکز تخصصی علوم حدیث حوزه علمیه قم، تصریح کرد: این آیه شریفه یک قانون است که اگر به آن عمل نکنیم به منزله این نیست که به یک نصیحت عمل نکرده‌ایم، بلکه با عمل نکردن به آن به یک قانون بی‌توجهی کرده‌ایم؛ اگر بخواهیم گرفتار دسته‌بندی‌ها و آثار شوم دسته‌بندی نشویم، باید به نص این آیه شریفه عمل کنیم تا استعمار نیز در اهداف پلید خود ناکام و ناموفق بماند.

وی، آگاهی، بصیرت و دشمن‌شناسی را تنها راه مقابله با فتنه‌های جدید و تهدیدات نرم دشمن عنوان کرد و اظهار داشت: جنگ جدید دشمن مبارزه نرم افزاری و تهدید نرم است که باید همه آحاد مردم به ویژه دانشجویان با قابلیت و توانمندی لازم در راستای روشنگری و مقابله با شبیخون فرهنگی و جنگ نرم دشمن تلاش مضاعف داشته باشند.

حجت الاسلام خوشنویس، خاطر نشان کرد: امروز دشمن به جنگ نرم رو آورده و می‌خواهد اعتقادات و باورهای مذهبی و معنویت را از جوانان ما بگیرد و آنها را نسبت به مسائل دینی و اسلامی بی‌تفاوت و فرهنگ غربی را جایگزین فرهنگ اصیل اسلامی کند.

وی مقابله با ترفند جدید دشمن را دانش‌افزایی، توانمندی درک موقعیت زمانی با شعور بالای سیاسی فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد و اظهار داشت: امروز مقابله دشمن با اسلام و نظام اسلامی به جای سلاح گرم، به تفکر در مقابل تفکر تبدیل شده که در این میان تشخیص فتنه بسیار حساس و مهم است که باید بیش از پیش هوشیار بود چرا که در این میان تشخیص حق از باطل بسیار سخت است./945/پ202/ص
ارسال نظرات