۲۸ آذر ۱۳۸۹ - ۲۰:۴۸
کد خبر: ۹۳۴۴۸
رییس دانشگاه پیام نور گیلان:

وحدت حوزه و دانشگاه توطئه های نرم دشمنان را خنثی خواهد کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه پیام نور گیلان با بیان این که همه تلاش ها و سرمایه های امروز دشمنان برای تفکیک دو قشر اندیشمند جامعه یعنی دانشجو و روحانیت است، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه سبب خنثی شدن همه این توطئه های خواهد شد.
وحدت حوزه و دانشگاهمحمد دوستار، رییس دانشگاه پیام نور گیلان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه با اشاره به این که روز وحدت حوزه و دانشگاه از یادگارهای ارزشمند امام راحل است، گفت: نامگذاری این روز مهم یکی از برکات وجودی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بوده که ماندگار شده است.

وی با بیان این که طی قرن های گذشته استعمارگران برای بیگانه کردن نسل های رو به رشد و اندیشمند کشورهای اسلامی از اسلام و خاموش کردن مسأله ایمان و وجدان دینی در بین آحاد مردم اقدامات متعددی را انجام دادند.
 
رییس دانشگاه پیام نور گیلان با اشاره به این که دشمنان برای طراحی و تفکیک بین دو قشر اندیشمند جامعه، دانشجو و روحانیت تلاش ها و سرمایه گذاری های بسیاری را انجام دادند، خاطرنشان کرد: با دوراندیشی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و توصیه های اکید این دو بزرگوار مبنی بر اتحاد بین حوزه و دانشگاه راه های تحکیم و دوستی این دو قشراندیشمند تقویت شد.

دوستار تصریح کرد: اگر جوهره اصلی انقلاب را بحق برخاسته از جنبه اسلامی و مردمی بودن آن بدانیم، قوام این دو عنصر ذاتی انقلاب تنها در سایه اتحاد و وحدت کلمه همه گروه‌ها اعم از حوزوی و دانشگاهی دست‌یافتنی بوده و خواهد بود.

وی ادامه داد: وظیفه همه ما در جهت گسترش و جهانی سازی اسلام ناب محمدی تنها اتحاد و همدلی و پیروی از ولایت فقیه است.

رییس دانشگاه پیام نور گیلان ادامه داد: در همین راستا باید توجه داشته باشیم امروز ایران اسلامی به عنوان پایگاه بزرگ شیعه در جهان که به تحقق آرمان های بلند مهدوی می اندیشد از پشتوانه تئوریک گسترده ای برای پاسخگویی به نیازهای جهانی برخوردار است.
 
دوستار ایران اسلامی را ملجاو پناهگاهی برای تربیت انسان های آزاده و متعهد در دنیا دانست و خاطرنشان کرد: به همین دلیل دشمنان نظام اسلامی همه تلاش خود را بری ضربه زدن به این نظام اسلامی به کار گرفته اند.

وی با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مهد اندیشه های ناب اسلامی است، ادامه داد: جهانیان انتظار دارند که کارکردهای موثر این اندیشه ها و مبانی را از زبان و اندیشه بزرگان علمی و دینی این دیار دریابند.

رییس دانشگاه پیام نور گیلان با تأکید براین که برای پاسخگویی به این نیاز ها و دفع خطر تهدیدات جنگ نرم وحدت حوزه و دانشگاه و حرکت این دو بنیاد در یک مسیر ضروری است، تصریح کرد: حرکت و گام مقدسی که به مدد انقلاب شکوهمند اسلامی ایران فراهم شده و روز به روز زلال تر و گواراتر به همه انسان های حق خواه و متعهد می رسد./950/ت302/الف
ارسال نظرات