۲۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۹۳۴۸۵
امام جمعه هفتگل خوزستان:

حوزه و دانشگاه چراغ هدایت جامعه به سوی سعادت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه هفتگل خوزستان، گفت: حوزه و دانشگاه به سبب برخورداری از قشر فرهیخته، چراغ هدایت جامعه به سوی سعادت و کامیابی است.
حجت الاسلام ابراهيمي پور، امام جمعه هفتکل
حجت الاسلام علی ابراهیمی پور، امام جمعه هفتگل خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، یکی از عوامل مهم عقب افتادگی جامعه را بدبینی های عمیق بین حوزه علمیه و دانشگاه خواند و بیان داشت: این بدبینی سبب نگاه ابزاری دانشجویان به دین و حوزه های علمیه به دانشگاه ها شده بود؛ از این رو دانشگاه ها هیچ گاه دین را در خدمت علم و پیشرفت و حوزه های علمیه نیز ارتباطی با دانشگاه ها نداشتند.

امام جمعه هفتگل، حوزه و دانشگاه را دو بال پیشرفت جامعه خواند که با تعامل و وحدت، توانایی ساخت جامعه ای اسلامی، پیشرفته و به روز را دارند، ابراز داشت: به یقین حاکمیت دین و پیشرفت های علمی در جامعه، سبب الگو شدن آن جامعه برای جهان خواهد شد.

وی با بیان این که حوزه و دانشگاه باید در خدمت یکدیگر باشند، افزود: در تحقق این مسأله، جامعه اسلامی با بال های نیرومند خود می تواند به قله های رفیع افتخار نائل شود.

این استاد حوزه و دانشگاه، با تأکید بر این که منظور از اتحاد حوزه و دانشگاه تدریس علوم تخصصی دانشگاهیان از سوی حوزویان و تغییر دروس حوزویان نیست، گفت: منظور از اتحاد حوزه و دانشگاه رعایت مسائل شرعی در علوم دانشگاهی مانند پزشکی و حتی هسته ای است که این امر سبب خدمت به بشریت خواهد شد.

رییس شورای فرهنگ عمومی هفتگل، با اشاره به حضور نخبگان جامعه در حوزه های علمیه و دانشگاه ها اذعان داشت: حضور این دو نهاد مقدس در کنار یکدیگر چراغی برای هدیت جامعه خواهد بود.

حجت الاسلام ابراهیمی پور، به معیارهای اتحاد حوزه و دانشگاه اشاره و خاطر نشان کرد: مهم ترین ملاک اتحاد حوزه و دانشگاه دل در گرو اسلام، نظام و انقلاب داشتن است./945/ت303/ص
ارسال نظرات