۲۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۹۳۵۱۸
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اهواز:

معیار وحدت جامعه در گرو اتحاد حوزه ودانشگاه است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اهواز، ابراز داشت: معیار اصلی اتحاد در جامعه را می توان در حوزه و دانشگاه مشاهده کرد که اگر خللی در وحدت جامعه بوجود بیاید بدانیم که اتحادی در حوزه و دانشگاه برقرار نیست.
وحدت حوزه و دانشگاه
حجت الاسلام محمد حسینی فر، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که علت اصلی طرح موضوع وحدت حوزه و دانشگاه از نظر امام خمینی(ره) را آفت های دانست که در پیش روی این دو نهاد وجود دارد، اظهار داشت: اتحاد این دو قشر مهم جامعه در فضای بود که هر دوی آن ها در آسیب ها و آفت ها ی زمان خود گرفتار بودند که وحدت و اتحاد می توانند به سلامت از میان این خطرات وآسیب ها عبور کنند.

حجت الاسلام حسینی فر با اشاره به آفت های حوزه و دانشگاه از بیان امام خمینی(ره) اذعان داشت: بسنده کردن به مسجد و منبر و دوری از عرصه های مختلف اجتماعی جامعه و همچنین نگاه حوزه علمیه به دانشگاه به عنوان نماد غرب و مهد تمدن غربی مهمترین آفت های حوزه است.

این استاد دانشگاه درادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: از اسلام بیگانه بودن، فاصله گرفتن از ارزش های ملی، اسلامی و خود باوری نداشتن همچنین تصور دانشگاه مبنی بر این که حوزه واپس گرا و شعار آن تحجر است را مهمترین آفت های دانشگاه ازنقل امام خمینی(ره) خواند.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اهواز، در بخشی از سخنان خود تصریح کرد: اگر این دو قشر مهم جامعه در زمان قبل از انقلاب به هم نزدیک و هم فکر و هم اندیشه بودند بسیاری از مشکلات حوزه و دانشگاه برطرف می شد که اگر به این امر توجه داشته باشیم وحدت و ملاک آن را بهتر تشخیص می دهیم.

حجت الاسلام حسینی فر در پایان سخنان خود کارآمدی را مهمترین ملاک و شاخص اصلی وحدت حوزه و دانشگاه دانست وگفت: معیار اصلی اتحاد در جامعه را می توان در حوزه و دانشگاه مشاهده کرد که اگر خللی در وحدت جامعه بوجود بیاید بدانیم که اتحادی در حوزه و دانشگاه برقرار نیست./945/ت303/ص
ارسال نظرات