۳۰ آذر ۱۳۸۹ - ۰۱:۴۶
کد خبر: ۹۳۵۵۴
حجت الاسلام گرجیان:

دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه ایجاد شود

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج اساتید استان قم، خواستار ایجاد دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه شد و امکان تحقق وحدت این دو نهاد مهم را با اتکا به بنیان های الحادی غیر ممکن ارزیابی کرد.
وحدت حوزه و دانشگاه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام گرجیان از اساتید حوزه علمیه و رییس سازمان بسیج اساتید استان قم دوشنبه شب، در هشتمین همایش وحدت حوزه و دانشگاه که با حضور آیت الله مصباح یزدی و شخصیت های حوزوی و دانشگاهی در سالن همایش های مؤسسه امام خمینی(ره) قم برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع)، یاد و خاطره شهید مفتح را گرامی داشت.

وی در ادامه تصریح کرد: آیت الله مصباح یزدی پرتو افکنی به جامعه را در دستور کار خویش قرار داده است و خوشبختانه در این راستا تلاش های بسیاری را انجام داده است.

این استاد حوزه و دانشگاه، با اشاره به اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه، از این دو نهاد به عنوان دو بال حرکت انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: تحقق این مهم زمانی میسور است که همه به صورت هماهنگ به سمت تعالی و قله به حرکت درآیند و هدف از کسب علم را رسیدن به حق قلمداد کنند.

وی با اشاره به نقش علوم دینی در تحول علوم انسانی تاکید کرد: با ظهور دستاوردهای علمی، داعیه تمامیت خواهی برخی از سردمداران علم همچنان رو به فزونی نهاده است.

حجت الاسلام گرجیان ابراز داشت: وحدت حوزه و دانشگاه در گرو آن است که نخست ماهیت علم را بشناسیم و غایت علم را در علوم حقیقی جستجو کنیم.

این استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: باید علم را به جایگاه اصلی و حقیقی آن برگرداند و بر بنیان های مستحکمی استوار ساخت، ابتناء علم به فلسفه الحادی می تواند سر ناسازگاری علم با دین را توجیه کند.

حجت الاسلام گرجیان با تاکید بر اینکه بنیان های علم برپایه جهان بینی الهی باید تصویر و تعریف شود، تصرح کرد: برپایه بنیان های الحادی نمی توان از وحدت حوزه و دانشگاه سخن گفت و دم زد.

رییس سازمان بسیج اساتید استان قم در ادامه سخنان خود، خواستار تشکیل دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه با حضور اندیشمندان و صاحبنظران حوزه و دانشگاه شد. /924/پ202/ص

ارسال نظرات