۳۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۹۳۵۹۷

الگوی اسلامی ایرانی باید با همت مضاعف تدوین و به جهان عرضه شود

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای علمی پژوهشکده مهدویت و آینده‌شناسی معتقد است، باید الگوی اسلامی ایرانی مورد تأکید مقام معظم رهبری با همت مضاعف در کشور تدوین و به جهانیان ارائه شود.
الگوي اسلامي ايراني پيشرفت


به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا به نقل از ایسکانیوز، حجت‌الاسلام رضا اسکندری، عضو شورای علمی پژوهشکده مهدویت و آینده‌شناسی با بیان اینکه انتخاب شعار «همت و مضاعف و کار مضاعف» در واقع نوعی بیانگر انتظارات مقام معظم رهبری از جامعه است، گفت: با توجه به رسالت سنگین و جهانی که بر دوش انقلاب است و برای ایجاد زمینه‌های ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) باید تلاش‌ خود را در زمینه‌های مختلف علمی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی مضاعف کنیم و تا تفکر مهدوی، دینی واسلامی در سراسر جهان معرفی شود.

وی افزود: در انتخاب این شعار، نگاه تنها به درون نظام و نیازهای داخلی نیست. مشکلی که امروز جهان با آن روبروست و به گونه‌ای تأثیر منفی بر کل مردم دنیا گذاشته، مسئله مدیریت امروز جهان است که در دست انسان‌هایی مادی‌گرا، فاسد، بی‌صلاحیت و کسانی که دلسوز جوامع بشری نیستند، است. مدیران دنیا امروز دنبال دنیای خود هستند و حتی دلسوز مردم کشورهای خود هم نیستند.

این محقق و پژوهشگر حوزوی اضافه کرد: وقتی مقام معظم رهبری بحث الگوی ایرانی ـ اسلامی را مورد تأکید قرار می‌دهند، باید توجه داشت که این اگلو در ابعاد مختلف اعم از مدیریتی، برنامه‌، علمی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی باید براساس مبانی دینی و محوریت اسلام تدوین به دنیا ارائه شود.

به گفته حجت‌الاسلام اسکندری اگر این الگو در جمهوری اسلامی با کار و تلاش مضاعف به خوبی تدوین و عرضه شود، مقدمه‌ای برای هدایت جهان به سمت این الگو می‌شود. مشکل امروز جهان آن است که براساس مبانی اومانیستی و سکولار اداره می‌شود؛ اومانیسم یک تفکر انحرافی است که امروز در غرب نهادینه شده است.

عضو شورای علمی پژوهشکده مهدویت و آینده‌شناسی یادآور شد: ما معتقدیم تمام عرصه‌‌های زندگی اعم از اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مرتبط با دین است و باید با تعالیم دینی همه آن‌ها برنامه‌ریزی شود.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری با تأکید بر ضرورت تدوین الگوی ایرانی ـ اسلامی، این نگاه را مدنظر دارند که این الگو جهانی شود و ما باید در مقام عمل و تلاش و همت مضاعف این الگو را طراحی کنیم و آن را به جهانیان ارائه کنیم.

این محقق و پژوهشگر حوزوی در پاسخ به پرسشی درباره ارزیابی خود از اقدامات انجام‌گرفته در قبال شعار همت مضاعف و کار مضاعف، اظهار کرد: در حال حاضر با وجود اینکه بخش اعظمی از سال جاری گذشته، ارزیابی دقیقی از این تلاش‌ها نمی‌توانم ارائه کنم. /920/د102/ع

ارسال نظرات