۳۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۹۳۶۱۵

همایش ملی «قرآن، سفینةالنجاه عصر» در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ سومین همایش ملی «قرآن، سفینةالنجاه عصر» امروز در دانشگاه تربیت معلم آذربایجان برگزار شد.
قرآن


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام عمران عباس پور، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه تربیت معلم آذربایجان‌ در سومین همایش ملی «قرآن، سفینةالنجاه عصر» اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مهم امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب و علمای حوزه های علمیه بحث ترویج فرهنگ و معارف قرآنی در سطوح مختلف اجتماعی است.

وی افزود: امروز پس از گذشت بیش از سی سال از پیروزی انقلاب اسلامی و برقراری نظام اسلامی، شایسته نیست که معارف قرآنی مغفول واقع شده و مهجور بماند.

حجت الاسلام عباس پور با تأکید بر اینکه پژوهشگران عرصه‌ علوم انسانی باید به قرآن روی آورده و راه حل مشکلات بزرگ علمی، معنوی و اجتماعی را از قرآن بگیرند، خاطر نشان کرد: هر جا که با معضلات و مشکلات مختلفی رو به رو بوده‌ایم، به یقین از معارف قرآن دور شده بودیم.

وی قرآن را راه حل بسیاری از معضلات اجتماعی، سیاسی، اخلاقی، فرهنگی و اقتصادی دانست و گفت: همایش ملی «قرآن، سفینةالنجاه عصر» با هدف بهره مندی از نظریات پژوهشگران قرآنی برای سومین سال در تبریز برگزار می شود.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه تربیت معلم آذربایجان تصریح کرد: اندیشمندان رشته‌‌های مختلف تربیتی بایستی با مطالعات میان رشته‌ای تأملات بیشتری را در حوزه علوم انسانی داشته باشند.

وی غفلت از قرآن را عامل بروز آسیب های مختلف در سطوح مختلف اجتماعی دانست و گفت: با این‌که قرآن بزرگ‌ترین نعمت خداوند و عالمانه‌ترین مرجع علمی انسان برای بیان همه‌ نظریه‌های علمی است؛ ولی متأسفانه در بازار ارائه نظریات، محصور مار خوش خط و و خال فرهنگ غربی گشته ایم.

وی با تأکید بر این‌که ایدئولوژی غرب در مسائل متفاوت ارمغانی جز بدبختی برای جوامع اسلامی نداشته است، اظهار داشت: بایستی منابع دانشگاهی نیز برگرفته از قرآن باشد، نباید راه باطل و غلط را بار دیگر آزمود./935/پ202/س

ارسال نظرات