۰۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۹۳۶۴۰
امام جمعه بندر امام خمینی:

وحدت عاملی مؤثر در خنثی سازی دسیسه‌های مستکبران است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بندر امام خمینی(ره)، وحدت حوزه و دانشگاه را عاملی مؤثر در خنثی سازی دسیسه های مستکبران دانست و اظهار داشت: مهمترین عاملی است که می تواند جامعه اسلامی را در برابر تهاجم دشمنان قسم خورده نظام اسلامی مصون دارد، وحدت و یکپارچگی حوزه و دانشگاه است.
حجت الاسلام محمد تابش، امام جمعه بندرعباس
حجت الاسلام محمد تابش، امام جمعه بندر امام خمینی(ره)، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که وحدت حوزه و دانشگاه مهمترین عامل برای خنثی سازی توطئه های مستکبران است، اظهار داشت: وحدت و یکپارچگی حوزه و دانشگاه، مهمترین عاملی است که می تواند جامعه اسلامی را در برابر تهاجم دشمنان قسم خورده نظام اسلامی مصون دارد و باید وحدت حول محور اسلام، قرآن و ارزش های اسلامی باشد تا بتوان از نتایج آن بهره مند شد.

رییس شورای فرهنگ عمومی بندر امام خمینی(ره)، وحدت را از ارکان دین مبین اسلام خواند و تصریح کرد: برای تحقق حکومت اسلامی و گسترش آن در سراسر جهان، باید انسجام و اتحاد بین اقشار جامعه و به خصوص بین حوزه و دانشگاه منسجم شود.

وی با اشاره به توطئه های دشمنان نسبت به ایجاد تفرقه بین اقشار جامعه، اذعان داشت: مستکبران برای مقابله با گسترش اسلام در بین جوامع غربی از دو محور کلیدی حملات نرم و ایجاد تفرقه بین مسلمانان استفاده می کنند که باید همه طلاب، روحانیان حوزه های علمیه و دانشگاهیان، هوشیار و گوش به زنگ کلام مقام معظم رهبری باشند تا در مواقع ضروری وارد صحنه عمل شوند.

امام جمعه بندر امام خمینی، با اشاره به نقش علمای اسلام در وحدت میان حوزه و دانشگاه، گفت: اگر علما و مجاهدان عرصه های علمی رایزنی های فکری و سیاسی خود را بیشتر نکنند، جریان های نفوذی ضد اسلامی دانشجویان و حوزویان ایران را از راه اسلام و انقلاب خارج کرده و در راستای منافع پلید خودشان سوق می دهند.

وی با اشاره به رهنمود های مقام معظم رهبری نسبت به حفظ وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: قشر حوزوی و دانشگاهی از برجسته ترین اقشار در جامعه هستند، از این رو حفظ وحدت میان این دو قشر برجسته موجب انسجام ملی و در نهایت هم موجب سرافرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سطح بین الملل می شود.

حجت الاسلام محمد تابش، در پایان با بیان این که جریان هایی ضد ایرانی در تلاش هستند تا بتواند از هر شیوه ای به افکار و عقاید حوزویان و دانشگاهیان وارد شوند و آن ها را از راه نظام و انقلاب اسلامی ایران خارج کنند، اما آنان غافل از روح بیدار و جسم هوشیار قشر فرهیخته ایران اسلامی هستند که همواره مواظب حرکات خبیثانه دشمنان هستند./945/ت303/ص
ارسال نظرات