۰۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۹۳۷۰۹

500 مدرسه قرآنی در آذربایجان شرقی راه اندازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ هم اکنون 45 هزار دانش‌آموز مقاطع مختلف در مدارس قرآنی آذربایجان شرقی تحصیل می‌کنند.
قرآن نفيس
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، احمدعلیرضا بیگی، استاندار آذربایجان شرقی، امروز در نشست شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی توجه به آموزش‌ های قرآنی را رویکرد دولت در مسائل آموزشی دانست و اظهار داشت: ترسیم ساختار منسجم برای آموزش‌های قرآنی در استان باید در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد.

وی تعدد دستگاه های متولی آموزش های قرآنی را حسن نظام اسلامی ایران دانست و گفت: با این حال ایجاد ساختار منسجم ‌تری در حوزه فعالیت‌های قرآنی امکان‌پذیر است.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر استفاده از فرصت های موجود برای ترویج فرهنگ قرآنی در سطوح مختلف اجتماعی خاطر نشان کرد: بایستی در کنار توسعه مدارس قرآنی، آموزش‌های لازم برای مربیان قرآنی نیز در نظر گرفته شود.

همچنین فیروز رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز با اشاره به توجه خاص دولت نهم و دهم به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی اظهار داشت: هم اکنون پایه سوم ابتدایی نقطه آغاز فعالیت‌ های قرآنی در مدارس است.

وی با بیان اینکه 500 مدرسه قرآنی در استان راه اندازی شده است، گفت: هم اکنون 45 هزار دانش‌آموز مقاطع مختلف در مدارس قرآنی آذربایجان شرقی تحصیل می‌کنند.

رضایی با اشاره به تعامل نظام آموزشی مدارس با حوزه های علمیه خاطر نشان کرد: کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش طی نشست های متعدد به راهکارهای مفید و کاربردی برای ترویج مفاهیم دینی در مدارس رسیده اند./935/پ202/س
ارسال نظرات