۰۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۹۳۷۷۰
بهمن ماه سالجاری؛

کنگره کشوری حضرت زینب در ارومیه برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: نخستین کنگره کشوری حضرت زینب (س) دوم و سوم بهمن ماه سال جاری به میزبانی ارومیه برگزار می‌شود.
حضرت زينب حضرت زينب
ربابه عدلی، مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: کنگره کشوری حضرت زینب (س) با هدف تبیین جایگاه معنوی این بانوی بزرگ در جهان اسلام در دو بخش آثار هنری و مکتوب توسط سپاه شهدای آذربایجان غربی برگزار می ‌شود.

وی هدف از برگزاری این برنامه فرهنگی مذهبی را بازشناسی شخصیت والای حضرت زینب (س) در بعد اجتماعی اعلام کرد و گفت: در این کنگره سعی می شود صفات عدیده آن حضرت برای بانوان تبیین شود تا آنان نیز جهت ارتقای شخصیت خود و رسیدن به مدارج معنوی بالا از این وِیژگی ها بهره مند شوند.
 
مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان غربی اضافه کرد: با برپایی این کنگره جنبه‌ های مختلف زندگی حضرت زینب (س) به عنوان یک خواهر، زن فداکار و ایثارگر مورد بررسی قرار می ‌گیرد تا فرهنگ ایثار، استقامت و پایداری در بین زنان جامعه اسلامی ایران نهادینه شود.

عدلی اظهار داشت: با توجه به فعالیت چشمگیر اساتید علوم اسلامی و داوران آثار دینی در برگزاری این کنگره، تلاش می‌شود توانمندی‌ های حضرت زینب (س) در قالب‌ های علمی و مدرن ریخته شود تا شیوه‌ های استفاده‌ شده توسط ایشان برای زن امروز در عصر جاری نیز کارآمد شود.

وی تاکید کرد: بانوان مسلمان باید بدانند به خاطر سپری شدن قرنهای متمادی از زمان صدر اسلام، همچنان شیوه زندگی و راهکارهای حضرت زینب (س) قابلیت تبدیل شدن به الگوی فاخر را دارد. /936/ت303/ص
ارسال نظرات